نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
400
-
الف
+

«عید سعید قربان» در افغانستان از نگاه آی فیلم 2

مردم افغانستان با ادای نماز عید، ذبح قربانی و دید و بازدید از خویشاندان به استقبال عید سعید قربان می روند.

به گزارش آی فیلم2، «عید سعید قربان» یکی از اعیاد مشترک همه مسلمانان جهان اسلام بوده که در کشور های مختلف به اشکال متفاوت تجلیل می گردد.

عید سعید قربان در افغانستان با جنب و جوش بازارها، اماکن تفریحی و بازدید اقوام به مدت سه روز تجلیل می گردد و مردم برای به جا آوردن سنت ابراهیمی، نظر به توان اقتصادی شان به بازار های مواشی رفته و «گوسفند»، «گوساله»، «گاو» و «بز» را خریداری کرده و ذبح می کنند.

باشندگان مردم افغانستان عید قربان را با ادای نماز عید آغاز نموده و بعد از آن به سراغ حیوانات از قبل تهیه شده برای قربانی می روند. گوشت قربانی را به دو قسمت تقسیم کرده که یک قسمت آن را برای خانواده خود و بخشی دیگر از آن را در بین فقرا و نیازمندان توزیع می نمایند.

گفتنی است که خریداری و تهیه لباس عید و سر زدن به دوکان های خیاطی یکی دیگر از رسوم مردم افغانستان می باشد که مردم با سفارش لباس عیدانه از جمله لباس های محلی(پیراهن تنبان و واسکت) خود را آراسته کرده و برای دید و بازدید اقوام خویش آماده می گردد.

همچنان باید خاطر نشان کرد: مردم برای همدلی و تقویت روابط شان در روز های عید به خانه های خویشاندان نزدیک، محاسن سفیدان و مُرده داران رفته و با نوشیدن یک پیاله چای و انواع میوه های خشک بر سر دسترخوان از همدیگر پذیرایی و دلجویی می نمایند.

در این میان سهم اطفال و نوجوانان هم عیدانه از بانک نوت های 10 افغانی الی 1000 افغانی می باشد که به عنوان تحفه عیدی دریافت می نمایند.

در ویدیوی بالا گزارش اختصاصی تهیه شده از ایام عید در افغانستان را مشاهده می کنید.

س غ /ح ح

نظر شما
ارسال نظر