نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
607
-
الف
+

سوال همیشگی مردم از بازیگر سریال «قصه های مجید»

«جهانبخش سلطانی» بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون ایران در یک مصاحبه از تازه‌ترین فعالیت‌ خود گفت.

«جهانبخش سلطانی» بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون ایران که مخاطبان آی فیلم 2 هنرنمایی وی را در سریال های «یوسف پیامبر»، «قصه های مجید»، «اصحاب کهف» و «سرنخ» مشاهده کردند در یک مصاحبه با مرور خاطراتش در سریال های ایرانی از تازه‌ترین فعالیت‌ های خود گفت.

این بازیگر باسابقه ایران در بخشی از صحبت های خود درباره اینکه آیا هیچ‌گاه از ورود به عرصه بازیگری پشیمان شده است یا خیر هم بیان داشت: واقعیت این است که ما از روی دانش و آگاهی ورود به این عرصه را انتخاب کرده‌ایم و اصلاً مسئله پشیمانی برای‌ ما موضوعیت ندارد. بالاخره کار هنری هم اوج و فرود دارد و میزان فعالیت و پیشنهاد کاری، به پارامترهایی مثل سن و سال ما هم بستگی دارد. مهم است که آیا فلمسازان در بستر روایت دراماتیک خودشان آیا نقشی متناسب با سن و سال ما دارند که بتوانیم در آن مانا و ماندگار شویم؟ قطعاً اگر به عقب بازگردم بازهم همین حرفه را انتخاب می‌کنم.

«جهانبخش سلطانی» اضافه کرد: خیلی از مردم پس از سال‌ها هنوز من را با سریال های «قصه‌های مجید» و «سرنخ» به یاد می‌آورند. زمانی برای ساخت «سرنخ 2» راهی اصفهان هم شدیم اما آن پروژه هم به سرانجام نرسید.

بازیگر سریال «سرنخ» درباره واکنش‌های خاص مردم در کوچه و سرک (خیابان) نسبت به خود هم گفت: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، مردم نسبت به ما لطف دارند. اساساً هنرمند واقعی همیشه در ذهن من ماندگار است و هیچ‌گاه نمی‌میرد، چون هنرمند همواره در روح و جان یک جامعه حضور دارد. جامعه سرشار از خاطرات هنرمندان است و چون مردم این خاطرات را به یاد دارند و با آثارشان زندگی می‌کنند، می‌توانیم بگوییم یک هنرمند واقعی هیچ‌وقت چشم از جهان نمی‌بندد.

بازیگر سریال «مردان آنجلس» ادامه داد: برخی از مردم گاهی بابت نقش ناظمی که در «قصه های مجید» بازی کرده بودم، از من گلایه می‌کنند که چرا با جوانی که سر پرشوری برای زندگی داشت، اینگونه رفتار می‌کردی و آزارش می‌دادی! من هم در جواب می‌گفتم در یکی از قسمت‌ها که از بچه‌ها خواستم درباره مفیدترین شغل بنویسند و انتظارم از مجید این بود که درباره ما ناظم‌ها بنویسد، او درباره شغل «مرده‌شور» نوشت! من چه رفتاری باید می‌داشتم؟ 

بازیگرانی که در تلویزیون ایران معلم شدند+تصاویر

بازیگر سریال «یوسف پیامبر» در پاسخ به اینکه آیا نقشی هست که هنوز علاقه‌مند باشد که به او پیشنهاد شود، گفت: من در کارنامه‌ هنری ام نقش‌های متنوعی را بازی کرده‌ام. خدا را شکر که بستر آماده بود و توانستم از نقش‌های تاریخی تا نقش‌های اجتماعی و حتی کمیدی در کارنامه‌ام داشته باشم.

«جهانبخش سلطانی»: علاقمند به بازی در آثار تاریخی هستم

«جهانبخش سلطانی»: طنز فقط برای خنداندن مخاطب نیست

سلطانی در پایان با ذکر خاطره‌ای از حضور در فلم کمیدی «مهریه بی‌بی» که چندی پیش از شبکه آی فیلم 2 نشر شد گفت: قرار بود «اکبر عبدی»در این فلم بازی کند اما به دلایلی اختلاف پیش آمده بود و عبدی از کار کنار رفته بود. ابتدا کارگردان مخالفت کرده بود که من در نقش کمیدی بازی کنم اما وقتی بازی کردیم آنقدر این کار دیده شد که بعدها «علیرضا خمسه» بازیگر این اثر نفرینم کرد! گفتم چرا؟ گفت از وقتی تو مقابل من نقش کمیدی بازی کردی، هیچکس دیگر به من پیشنهاد نقش کمیدی نداد!

گفتنی است «جهانبخش سلطانی» متولد سال 1330هجری خورشیدی در اصفهان است.

وی در سال 1345 فعالیت در تیاتر را آغاز کرد و در سال 1367 با ایفای نقش در فلم «افق» به کارگردانی «رسول ملاقلی‌پور»، قدم به عرصه‌ سینما گذاشت.

آقای سلطانی تیاتر را به صورت حرفه ای زیر نظر اساتیدی چون«ناصر فرهمند» و «ماشاءالله وحیدی» فرا گرفت.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر