نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
613
-
الف
+

پیشنهاد «کولاب» تاجیکستان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2024

«کولاب» جمهوری تاجیکستان به عنوان پایتخت فرهنگی سازمان اسلامی آموزش، علم و فرهنگ (آیسسکو) در سال 2024 پیشنهاد شد.

به گزارش آی فیلم 2، شهر «کولاب» جمهوری تاجیکستان به عنوان پایتخت فرهنگی سازمان اسلامی آموزش، علم و فرهنگ (آیسسکو) در سال 2024 پیشنهاد شده است. 

این مطلب در تاریخ 14 فبروری (فوریه) در نشست نمایندگان وزارت فرهنگ جمهوری تاجیکستان و سازمان جهانی اسلامی در مورد مسائل علمی، آموزش و فرهنگ در شهر دوشنبه ارائه شد.

در نشست آتی سازمان اسلامی آموزش، علم و فرهنگ، این پیشنهاد در ماه می تا جون (مه تا ژوئن) سال میلادی جاری مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

«کولاب» از شهر های بزرگ و پر تردد است که در قسمت جنوبی کشور تاجیکستان واقع شده و در زمان آغاز جنگ داخلی و دوران استقلال این کشور نقش مهمی داشته است.

کولاب یکی از  قدیمی ترین شهرهای کشور تاجیکستان است که در ولایت «ختلان» قرار دارد و در زمان های قدیم بنام «کتل» شناخته شده بوده است.

این شهر مدت زمان بسیاری در گذشته مقر حکومتی «ساسانیان» بوده است که هرساله پذیرای مسافران، محصلان و تجار بسیاری می باشد.

قابل ذکر است (آیسسکو) سازمان جهانی اسلامی برای آموزش و پرورش، علوم و فرهنگ (ICESCO)؛ سازمانی تخصصی است که تحت حمایت سازمان همکاری اسلامی (OIC) فعالیت می کند و در زمینه های آموزش، علوم، فرهنگ و ارتباطات در کشورهای اسلامی و به منظور حمایت و تقویت روابط بین کشورهای عضو به فعالیت مشغول است و مقر آن در «رباط» پایتخت «مراکش» قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

«کابل» به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شد

ثبت آثار تاریخی تاجیکستان در فهرست میراث اسلامی «آیسسکو»

تجلیل از ششمین سالگرد انتخاب غزنی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام

اماکن اسلامی افغانستان به فهرست میراث جهانی اضافه شد

م ا 

نظر شما
ارسال نظر