نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
723
-
الف
+

هنرنمایی گروه «قوالی خوان» افغانستان در سی‌ و هشتمین دوره جشنواره موسیقی فجر ایران

بخش اجراهای بین‌الملل سی‌ و هشتمین دوره جشنواره موسیقی فجر میزبان هنرمندان هشت کشور خارجی از جمله افغانستان و تاجیکستان است.

به گزارش آی فیلم 2، کشورهای «پرتغال»، «روسیه»، «مجارستان»، «هندوستان»، «افغانستان»، «تاجیکستان»، «ارمنستان» و «صربستان» در سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر و در بخش بین‌الملل مهم‌ترین رویداد موسیقایی فستیوالی ایران، اجراهای خود را به روی صحنه می‌برند.

در سی هشتمین دوره جشنواره موسیقی فجر، به ریاست «محمد الهیاری» گروه‌های خارجی به ترتیب «دوئوت جز ویولن و پیانو» از کشور مجارستان، «دوئت پیانو» از صربستان، «قوالی» از کشور افغانستان، «کوارتت دودوک» از ارمنستان، «کنسرت گروه هندوستان»، «فادو» از کشور پرتغال، «گروه تاجیکستان» و «آنسامبل کنسرواتوار سن پترزبورگ» از کشور روسیه در طول 6 روز برگزاری جشنواره به اجرای کانسرت خواهند پرداخت.

لازم به ذکر است «قوالی» از کشور افغانستان شنبه 29 دلو (بهمن) 21:30 در فرهنگسرای نیاوران و «گروه تاجیکستان» نیز دوشنبه یکم حوت (اسفند) ساعت 21:30 در فرهنگسرای نیاوران به اجرا خواهند پرداخت.

جشنواره موسیقی فجر در سال1364 و با نام اولیه «جشنواره سراسری سرود و آهنگ‌های انقلابی» شکل گرفت و اولین دوره آن با اشتراک 20 گروه در تهران برگزار شد.

در سال 1370 و در هفتمین دوره خود، این جشنواره برای اولین بار شکل بین‌المللی به خود گرفت و بخش «معرفی موسیقی ملل مسلمان» به آن اضافه شد

گفتنی است سی و هشتمین دوره جشنواره موسیقی فجر از 28 دلو (بهمن) تا 3 حوت (اسفند) در تهران و سایر ولایت های ایران برگزار می شود. 

م ا 

نظر شما
ارسال نظر