نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
733
-
الف
+

تصاویر دیدنی از جاذبه های گردشگری کوهستانی «فان» تاجیکستان+ تصاویر

در این گزارش تصویری گوشه ای از جاذبه های دیدنی از منطقه کوهستانی موسوم به «فان» در کشور تاجیکستان را مشاهده می کنید.

به گزارش آی فیلم 2، منطقهٔ موسوم به کوهستان «فان»، منطقه‌ای گردشگری در شمال غرب کشور تاجیکستان است، این کوهستان در رشته‌کوه «پامیر» قرار گرفته و بخشی از ولایت «سغد» تاجیکستان است.

قله‌های کوهستان فان معمولاً بیشتر از پنج هزار متر ارتفاع دارند و معروف‌ترین آن‌ها قله‌های چپدره، بادخانه، ماریا، میرعلی و زندان هستند.

حوزۀ «اسکندرکول» یکی از دیدنی‌های این کوهستان است که تنوع درخت و بوته‌های پیرامون آن از مهم‌ترین انگیزه‌های سفر گردشگران به این منطقه‌است.

اسکندرکول تنها یک دریاچۀ کوهستانی فان نیست. در این حوزه حدود سی دریاچه در دوره‌های مختلف شکل گرفته‌اند. دریاچۀ «اسکندرکول» با 2.5 کیلومتر درازا و 1 کیلومتر پهنا و حدود 72 متر ژرفا دیدنی‌ترین این دریاچه‌ها به‌شمار می‌آید.

به خاطر طبیعت شگفت‌انگیز و زیبایی‌های غیر تکراری این منطقه کوهستانی تاجیکستان است که همه ساله‌ تعداد بالایی از گردشگران و همچنین کوهنوردان از کشورهای مختلف دنیا به این‌جا می‌آیند.

خرگوش، روباه، گرگ، خرس سیاه، بز کوهی، پلنگ و پرندگانی چون بوقلمون کوهی، کبک، لاشخور و بلدرچین از جانوران بومی این منطقه هستند.

در ادامه تصاویری از این منطقه تماشایی در تاجیکستان را تماشا می کنید:

کوهستان فان تاجیکستان کوهستان فان تاجیکستانکوهستان فان تاجیکستان کوهستان فان تاجیکستان کوهستان فان تاجیکستانکوهستان فان تاجیکستان کوهستان فان تاجیکستان کوهستان فان  تاجیکستان کوهستان فان تاجیکستان کوهستان فان تاجیکستان کوهستان فان تاجیکستان کوهستان فان تاجیکستان کوهستان فان تاجیکستان م ا 

نظر شما
ارسال نظر
سمیه از کابل

بسیار مقبول است.

کاربر مهمان

چقدر زیباست...