نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1496
-
الف
+

بررسی اشتباهات تاریخی فلم «میراث‌دار: افسانه عمر خیام» امشب در «تاریخ و سینما»

در برنامه امشب «تاریخ و سینما» فلم سینمایی «میراث‌دار: افسانه عمر خیام» نقد و بررسی می شود.

به گزارش آی فیلم 2، برنامه «تاریخ و سینما» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی «ایزد مهرآفرین» و گردانندگی «خسرو معتضد» شنبه هر هفته از شبکه آی‌فیلم 2 نشر می شود.

در برنامه امشب «تاریخ و سینما» به بررسی فلم «میراث‌دار: افسانه عمر خیام» به‌کارگردانی «کیوان مشایخ» پرداخته می شود.

این فلم محصول کشور امریکا در سال 2005 بوده که با موضوع زندگی «عمر خیام» دانشمند و شاعر نامی می باشد.

بخشهایی از این فلم در شهرهای «سمرقند» و «بخارا» فلمبرداری شده و زبان‌های به‌کار رفته در آن فارسی و انگلیسی هستند. در ساخت این اثر دست‌اندرکارانی از کشورهای ایران، ایالات متحده امریکا، آلمان، ایتالیا، صربستان، هند و 120 نفر از هنرمندان و مردم ازبکستان اشتراک داشته‌اند.

«خسرو معتضد» درباره فلم «میراث دار» با موضوع زندگی عمر خیام گفت: متاسفانه کارگردان این فلم، «کیوان مشایخ»، یک ایرانی است که سال‌ها در امریکا زندگی کرده و بازیگران فلمش نیز اغلب ایرانی هستند. من از یک ایرانی انتظارم خیلی بیشتر بود. این فلم مضحکه است. در فضای مجازی از این فلم خیلی انتقاد کردند و آن را فلم بسیار بدی دانسته اند.

گفتنی است در قسمت های مختلف برنامه «تاریخ و سینما» فلم های مختلفی چون «آرگو»، «یک شب با پادشاه»، «ابن سینا»، «300»، «کتاب استر» ،«بدون دخترم هرگز» و… از منظر تاریخی بررسی و نقد قرار می گیرند.

برنامه «تاریخ و سینما» روزهای شنبه‌ ساعت 21:30 به وقت تهران، 22:30 به وقت کابل و 23:00 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم 2 نشر می شود.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر