نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1315
-
الف
+

تکذیب خبر درگذشت «ابوالفضل پور عرب»

خبر درگذشت «ابوالفضل پور عرب» بازیگر معروف ایرانی تکذیب شد.

به گزارش آی فیلم 2، از دقایقی قبل انتشار اخباری غیر رسمی، نگرانی‌هایی را درباره وضعیت صحی «ابوالفضل پورعرب» بازیگر مشهور ایرانی به وجود آورد.

«پوریا پورعرب» فرزند این بازیگر سینما ضمن رد این اخبار اظهار داشت: این اخبار تماماً کذب بوده و این بازیگر کهنه کار در انتظار عملیات جراحی پا به سر می‌برد.

«ابوالفضل پورعرب» زاده‌ 2 سرطان(تیر) 1340 هجری خورشیدی در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است.

وی فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی تیاتر از دانشسرای هنر است.

پورعرب فعالیت در تیاتر را از سال1359 و با بازی در نمایش‌های مختلف آغاز کرد و در سال 1362 با ایفای نقشی کوتاه در فلم «زخمه» به سینما وارد شد.

فلم سینمایی «عروس» (1369)، نقطه‌ عطفی در کارنامه‌ی هنری پورعرب به شمار می‌آید. وی با بازی در این فلم موفق شد عنوان بهترین بازیگر مرد در جشنواره‌ بین‌المللی فلم پیونگ‌یانگ را از آن خود کند.

از دیگر افتخارات این هنرمند می‌توان به دریافت جایزه‌ بهترین بازیگر نقش اول مرد برای ایفای نقش در فلم «مردی شبیه باران» (1375) از پانزدهمین جشنواره‌ فیلم فجر ایران اشاره کرد.

وی با سریال «تنهاترین سردار» به کارگردانی «مهدی فخیم زاده» که تولید سال 1376 است، وارد قاب تلویزیون شد و در دهه 80 در سریال های بسیاری ایفای نقش نمود.

پورعرب همچنین در سریال های «مسافر»، «همراز»، «زیرزمین»، «وضعیت سفید»، «روزهای بی قراری»، «شرم»، «تاغروب»، «انتهای جاده» و فلم های «آخرین سرقت»، «آواز تهران»، «نرگس»، «چهره»، «غریبانه»، «دست‌های آلوده»، «چند می‌گیری گریه کنی»، «مردی از جنس بلور»، «مجنون لیلی» ایفای نقش داشته است.

بیشتر بخوانید:

غیبت موجه «ابوالفضل پورعرب» در سینما

اولویت های «ابوالفضل پورعرب» برای انتخاب یک نقش

با «ابوالفضل پورعرب» بازیگر سریال «زیرزمین» بیشتر آشنا شوید+تصاویر

دانلود سریال «زیرزمین»

دانلود سریال «وضعیت سفید»

دانلود سریال «روزهای بی قراری»

م ا 

نظر شما
ارسال نظر