نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
821
-
الف
+

نمایش آثار هنرمندان هرات در نمایشگاه «هنر در آئینه صلح»

نمایشگاه «هنر در آئینه صلح» در هرات افتتاح شد.

به گزارش آی فیلم 2، نمایشگاه آثار هنرمندان هرات تحت عنوان «هنر در آئینه صلح» در موسسه صنایع استاد کمال الدین بهزاد در ولایت هرات افتتاح شد.

در آئین افتتاحیه این نمایشگاه، «سید شمس الدین نوری زاده»، مسئول دپارتمنت هنر موسسه استاد کمال الدین بهزاد هرات، هدف از برگزاری این نمایشگاه را ایجاد یک پل ارتباطی میان مردم با هنر و هنرمندان توصیف نمود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه می‌تواند تأثیرات مثبتی در معرفی توانایی‌ هنرمندان این ولایت به سایر کشورهای منطقه داشته باشد.

نوری زاده افزود: راه اندازی این نمایشگاه در کنار همه خوبی‌ هایی که دارد می‌تواند دولت مردان فعلی کشور را متوجه بسازد که در چنین شرایط هم فعالیت‌ های هنری به خوبی جریان دارد.

او در ادامه تأکید کرد: هم اکنون در این موسسه بخش‌های مینیاتوری، نقاشی و گرافیک فعالیت دارد.

«حکمت الله غلامی»، یکی از استادان سفال کار حاضر در این نمایشگاه به خبرنگار آوا گفت: در حال حاضر مردم بیشتر از سفال‌های جدید استفاده می‌کنند چون کالاهای خارجی بیشتر وارد بازار شده و مردم بیشتر تمایل دارند اجناس خارجی را خریداری کنند.

وی افزود: اگرچه در این موسسه بر روی سفال‌های قدیمی و جدید کار می‌کنند اما از مدتی بخش سفال کاری در میان مردم کمرنگ شده و شهروندان هم کمتر استفاده می‌کنند.

لازه به ذکر است این نمایشگاه به مدت 10 روز ادامه داشته و 90 اثر هنری مختلف به معرض نمایش گذاشته شده است.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر