نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
797
-
الف
+

مستندساز ایرانی: همیشه دغدغه افغانستان را داشتم

«امیراطهر سهیلی» کارگردان ایرانی در یک گفت و گو معلوماتی ازمستند «فرهت» ارائه داد.

به گزارش آی فیلم 2، «امیراطهر سهیلی» کارگردان مستند «فرهت» در یک گفت و گو در خصوص این اثر توضیحاتی ارائه داد و گفت: این فلم یک مستند پرتره تقریبا 20 دقیقه‌ای، روایتی تازه از مهاجران به ویژه مهاجران افغانستانی است.

سهیلی کارگردان مستند «فرهت» که متقاضی حضور در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فلم مستند ایران «سینماحقیقت» شده، بیان داشت: داکتر «احمدشاه فرهت» یکی از نخبگان افغانستانی است که در شهر مشهد بسیار شناخته شده و مشهور است.

مستند فرهت

این مستندساز درباره علت ساخت مستندی با این موضوع بیان کرد: از آنجایی که من همیشه دغدغه افغانستان را داشته‌ام و به عنوان یک مشهدی همیشه خود را به «هرات» و «کابل» نزدیک‌تر احساس می‌کنم، به همین دلیل کار کردن درباره این منطقه و شهروندان آن برای من همیشه مهم بوده است و زمانی که «مصطفی شوقی» به من درباره تحقیق درباره داکتر فرهت گفت استقبال کردم و شروع تحقیق من همزمان با ساخت آن شد چراکه این شخصیت آنقدر جذاب بود برای من که چاره‌ای به جز ساخت آن نداشتم.

او درباره دشواری های ساخت این مستند افزود: نزدیک به 12روز تحقیقات ما ادامه داشت چراکه آنقدر این شخصیت برای ما آشنا و شناخته شده بود که حتی افسانه‌هایی نیز حول داکتر فرهت وجود دارد که در مستند به برخی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم. البته باید بگویم فعالیت‌ها و زندگی داکتر فرهت ابعاد مختلف و جدی دارد. 

داکتر احمدشاه فرهت به عنوان یکی از پزشکان فوق تخصص رشته اطفال در مشهد مصروف به فعالیت علمی و پژوهشی است.

م ا

نظر شما
ارسال نظر