نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
897
-
الف
+

به یاد بازیگران مرحوم سریال «زن بابا»

در این گزارش به بهانه نشر سریال «زن بابا» از آی فیلم 2 مرور کوتاهی بر بیوگرافی بازیگران درگذشته این سریال داریم.

به گزارش آی فیلم 2، قسمت آخر سریال سریال «زن بابا»  به کارگردانی «سعید آقاخانی» امشب از شبکه آی فیلم 2 نشر می شود.

در این سریال طنز که محصول سال 1398 خورشیدی می باشد بازیگران شاخص و مطرحی ایفای نقش داشته اند که اکنون در قید حیات نمی باشند.

در این گزارش به بهانه نشر سریال «زن بابا» از شبکه آی فیلم 2 مرور کوتاهی بر بیوگرافی بازیگران درگذشته این سریال چون «سیروس گرجستانی»، «حلیمه سعیدی» و «محمود بهرامی» خواهیم داشت.

 «سیروس گرجستانی» 

سیروس گرجستانی

«سیروس گرجستانی» زاده‌ 25 حوت(اسفند) 1323 هجری خورشیدی بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران بود.

گرجستانی، با نام اصلی «علی‌اکبر محمدزاده گرجستانی»، در سال 1348 فعالیت در تیاتر را آغاز کرد و به استخدام وزارت فرهنگ و هنر ایران درآمد.

سیروس گرجستانی

بازی در فلم‌های «بیست سال انتظار» (1345) به کارگردانی مهدی رئیس‌فیروز و «مأمور دو جانبه» (1345) به کارگردانی «مهدی میرصمدزاده»، تجربه‌های آغازین وی در عرصه‌ سینما بود.

گرجستانی در سال 1352 فعالیت در تلویزیون را آغاز کرد و با فلم «فریاد مجاهد» (1358)، فعالیت سینمایی‌اش را ادامه داد.

گرجستانی بازی در سریال های «مخمصه»، «هشت بهشت»، «امام علی (ع)»، «شلیک نهایی»، «خودرو تهران 11»، «کیف انگلیسی»، «ولایت عشق»، «پشت کنکوری‌ها»، «رانت خوار کوچک»، «روزگار خوش حبیب آقا»، «متهم گریخت»، «رقص پرواز»، «شهریار»، «گاو‌صندوق»، «زن‌بابا»، «بخت‌برگشته»، «خوش‌نشین‌ها»، «سه دونگ، سه دونگ»، «دختری به نام آهو»، «کلاه‌پهلوی»، «هفت‌سین»، «شاهگوش» ، «جاده چالوس»، «دندون طلا»، «مامور بدرقه»، «نوار زرد»، «آنام»، «شرایط خاص»، «دنگ و فنگ روزگار»، «کوبار» و ... را در کارنامه‌ هنری خویش دارد.

این هنرمند ایرانی در فلم‌هایی چون «شب بیست و نهم» (1367)، «آدم‌برفی» (1373)، «مسافر ری» (1379)، «سیزده گربه روی شیروانی» (1381)، «آکواریوم» (1384)، «تلافی» (1386)، «سه ‌درجه تب» (1389)، «شرط اول» (1388)، «فیتیله و ماه پیشونی» (1390)، «شبکه» (1390)، «منشی مخصوص من» (1393)، «مجرد ۴۰ ساله» (1393)، «شانس، عشق، تصادف» (1393)، «درياكنار» (1393)، «آدم باش» (1393) و «قانون مورفی» (1397) به ایفای نقش پرداخته است.

«سیروس گرجستانی»روز پنجشنبه 12 سرطان(تیر) 1399 بر اثر سکته قلبی به عمر 75 سالگی درگذشت.

«محمود بهرامی»

محمود بهرامی

 زنده یاد «محمود بهرامی» بازیگر سینما و تلویزیون ایران در سال 1316 چشم به جهان گشود.

آغاز فعالیت هنری «محمود بهرامی» از سال 1334 با قصه‌نویسی در نشریات مختلف بود.

وی نخستین بار در تلویزیون حضور یافت و سال 1349 در 33 سالگی در سریال «سرکار استوار» ایفای نقش کرد.

 «محمود بهرامی» بازیگری در سینما را از سال 1350 آغاز کرد. یکی از نخستین تجربه‌های سینمایی او بازی در فلم «خواستگار» ساخته «علی حاتمی» بود.

بهرامی در سال 1383 دوره‌ پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرد.

او در این سال با بازی در 3 فلم و سریال مهم سینما و تلویزیون، خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم «محمود بهرامی» در این سال، بازیگری در فلم «اسپاگتی در هشت دقیقه» به کارگردانی «رامبد جوان»، سریال «خانه به‌دوش» به کارگردانی «رضا عطاران» و سریال «فرار بزرگ» به کارگردانی «محمدحسین لطیفی» و «مسعود فروتن» محسوب می‌شود.

زنده یاد بهرامی سال 1383 در 67 سالگی در سریال «خانه به‌دوش» به  عنوان کرکتر کارگر کارگاه کفاشی ایفای نقش کرد و توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند.

این هنرمند ایرانی همچنین در سریال های «مرد اول»، «فروشگاه»، «هتل پیاده رو»، «رویای ناتمام»، «رانت خوار کوچک»، «متهم گریخت»، «قرارگاه مسکونی»، «یک وجب خاک»، «عید امسال» و «تاکسی شانس» نیز ایفای نقش کرد.

وی در سال 1387 خورشیدی در نقش «کمال آقا» کارگر نانوایی در سریال «بزنگاه» به کارگردانی «رضا عطاران» به ایفای نقش پرداخت.

این سریال که چندی پیش از شبکه آی فیلم 2 نشر شد درباره یک نانوای قدیمی به نام احمد است که فوت می‌کند و بازماندگانش برای تقسیم ارث و میراث دچار اختلاف می‌شوند. 

از آخرین فعالیت‌های تلویزیونی مرحوم بهرامی می‌توان به فلم «جفت پوچ» و سریال «زن بابا» اشاره کرد و همچنان فلم «ازدواج در وقت اضافه» از آخرین کارهای وی در سینما بود.

سرانجام  «محمود بهرامی» به دلیل عفونت ریوی در 15 سرطان(تیر) 1389 در شفاخانه لبافی‌نژاد تهران در 73 سالگی درگذشت.

«حلیمه سعیدی»

حلیمه سعیدی

بانو سعیدی متولد 9 سرطان (تیر) 1313 با حضور در آثار طنز تلویزیونی و همکاری با «رضا عطاران» به شهرت رسید.

عطاران، فلم‌ساز ایرانی به او پیشنهاد بازی داد و پس از گرفتن تست در مقابل کمره، مصروف به بازی شد؛ نخستین فعالیت برجستهٔ حلیمه سعیدی در سریال «متهم گریخت» در سال 1384 بود.

حلیمه سعیدی

این بانوی هنرمند ایرانی همچنین در سریال های «روزگار قریب»، «ترش و شیرین»، «بزنگاه»، «عید امسال»، «خوش نشین ها»، «راه در رو»، «دزد و پلیس»، «معراجی ها» «زوج یا فرد» و فلم های «قاعده بازی»، «حلقه‌های ازدواج»، «دردسر بزرگ»، « پیتزا مخلوط»، «ورود زنده‌ها ممنوع»، «اخراجی‌ها 3»، «طلا و مس»، «آقای مدیر » ایفای نقش داشته است.

«حلیمه سعیدی» در 22 ماه دلو (بهمن) 1400 به عمر 78 سالگی بر اثر مرض سرطان درگذشت. 

گفتنی است قسمت آخر سریال «زن بابا» امشب ساعت 18:00 به وقت تهران، 19:00 به وقت کابل و 19:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم 2 نشر می شود.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر