نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2280
-
الف
+

با جاذبه های دیدنی ولسوالی «پغمان» بیشتر آشنا شوید+تصاویر

در این گزارش با جاذبه های دیدنی از ولسوالی «پغمان» در افغانستان بیشتر آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم 2، «پغمان»، یکی از مناطق سرسبز، تاریخی، تفریحی و دیدنی شهر کابل است که در 25 کیلومتری پایتخت افغانستان موقعیت دارد.

ولسوالی پغمان

این منطقه یکی از مکان‌های تفریحی برای شهروندان کابل می باشد و اغلب باشندگان ایام رخصتی را با فامیل خود در این مکان زیبا و دیدنی سپری می‌کنند.

پغمان

سرسبزی، آب شیرین و گوارا، هوای صاف، میوه‌های گوناگون، تپه‌های سرسبز و داشتن زیبایی‌های انحصاری، این منطقه را در میان مناطق دیگر کابل معروف و زبانزد، شهروندان افغانستان به ویژه کابلی‌ها کرده است.

دره پغمان

این منطقه دارای دو دره‌ مشهور به نام‌های دره «پغمان» و دره «پشه‌ای» بوده است که آب دریاچه کابل نیز از همین دره‌ها سرچشمه می‌گیرد.

طاق ظفر

 «طاق ظفر» نیز یکی از مکان‌های دیدنی و تاریخی این منطقه است. در مورد ساخت این طاق روایت شده است زمانی‌که شاه «امان الله خان» پادشاه وقت افغانستان، استقلال این کشور را در سال 1919 از انگلیسی‌ها گرفت، به فکر ساختن نمادی برای استقلال این کشور افتاد و طاق ظفر را در بازار کنونی منطقه پغمان بنا کرد. 

همچنین دولت افغانستان، قصر زیبا و دیدنی به نام «قصر مرمرین» را در یکی از بلندی‌های این منطقه بنا کرده است که در منطقه پغمان شهرت ملی و بین‌المللی دارد.

قصر مرمرین پغمان

منطقه پغمان، دارای 117 قریه کوچک و بزرگ است و مکان‌های تفریحی، تاریخی و دیدنی بیشتری مانند زیارت «دوازده امام»، «خواجه پطوسان ولی»، «چهل تن»، «پیربلند صاحب» و «خواجه مسافر ولی» نیز هست که هر کدام قصه‌ها و روایت‌های گوناگونی دارند.

پغمان

در ویدیو فوق جاذبه های دیدنی از ولسوالی «پغمان» در افغانستان را مشاهده می کنید.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر