نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1549
-
الف
+

آخرین وضعیت «امین تارخ» پس از بستری شدن در شفاخانه

فرزند «امین تارخ» از آخرین وضعیت صحی پدرش خبر داد.

به گزارش آی فیلم 2، روز دوشنبه 28 سنبله (شهریور) «امین تارخ» بازیگر سریال «اغما» به دلیل مشکلات قلبی در شفاخانه بستری شد.

در ابتدا ایست ناگهانی قلبی به‌عنوان دلیل این اتفاق مطرح و سابقه قبلی عملیات قلب این بازیگر عنوان شد.

فرزند امین تارخ در یک مصاحبه‌ در رابطه با وضعیت صحی پدرش گفت: دیروز با تلاش بی‌وقفه و متعهدانه پرسونل صحی شفاخانه، شاهد یک بهبود سریع بودیم و امیدواریم تا این بهبودی افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: شرایط به‌ طورکلی خوب است و منتظریم تا پرسونل صحی یک جمع‌بندی از کل شرایط به ما اعلام کنند؛ نکته‌ای که مشخص است این است که بهبودی حاصل‌شده است.

فرزند آقای تارخ در پایان ضمن تشکر از لطف و محبت مردم گفت: پیام‌های محبت‌آمیز بسیاری دریافت کردیم و امیدواریم به‌زودی با خبری خوب پاسخ این محبت‌ها را بدهیم.

«امین تارخ» زاده ۲۰ اسد (مرداد) ۱۳۳۲، بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است.

وی از دانشکده هنرهای نمایشی دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و در طول حدود نیم قرن فعالیت در عرصه بازیگری نقش‌های ماندگاری را در سینما، تیاتر و تلویزیون خلق کرده است.

او در سال‌های گذشته با تاسیس یک موسسه آموزشی در حوزه بازیگری چهره‌های مطرحی را به سینمای ایران معرفی کرده است.

از جمله آثار تارخ در سینمای ایران به «مرگ یزدگرد»، «پرنده کوچک خوشبختی»، «پاییزان»، «سرب»، «مادر»، «مجسمه» و «سارا» می توان اشاره کرد.

او در تلویزیون هم در سریال های بسیاری به ایفای نقش پرداخته ‌و یکی از نقش‌های ماندگارش در نقش «ابن سینا» بوده است.

«شیخ مفید»، «آپارتمان»، «معصومیت از دست رفته»، «گاهی به پشت سر نگاه کن»، «رهایم نکن» و «اغما» از دیگر سریال‌های شاخص این بازیگر است که که در خاطر بسیاری از علاقه مندانش ثبت شده است.

تارخ از سال 1376به عنوان یکی از چهره‌های برتر احیای تیاتر ایران شناخته شد.

او در هجدهمین جشنواره تیاتر و فلم فجر هم به عنوان یکی از اعضای هیئت داوران و هم به عنوان یکی از کارگردان‌های هنری حضور یافت و در سال 1378 موفق به دریافت لوح افتخار «هنرمند ملی» شد.

بیشتر بخوانید:

«امین تارخ» سکته قلبی کرد

ع ا

نظر شما
ارسال نظر