نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1278
-
الف
+

اکران فلم «جنگ جهانی سوم» در سی و پنجمین جشنواره فلم توکیو

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فلم توکیو در کشور جاپان میزبان نمایش دو فلم از سینمای ایران خواهد بود.

به گزارش آی فیلم 2، فلم های «جنگ جهانی سوم» و «پروانه‌ها فقط یک روز زندگی می‌کنند» به عنوان نماینده ایران در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فلم توکیو در کشور جاپان اکران می شوند.

فلم «جنگ جهانی سوم» ساخته «هومن سیدی» که سال روان در جشنواره ونیز رونمایی شد و جایزه بهترین فلم و بازیگر مرد (محسن تنابنده) بخش افق‌های این رویداد را به خود اختصاص داد، نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه اصلی جشنواره توکیو 2022 خواهد بود.

«جنگ جهانی سوم» که نماینده رسمی سینمای ایران در شاخه بهترین فلم بین‌المللی اسکار 2023 است، در بخش رقابتی اصلی جشنواره توکیو در کنار 14 فلم دیگر به نمایش گذاشته می‌شود که از میان آنها می‌توان به «حیوان‌ها» ساخته «رودریگو سوروگوین»، «1976» به کارگردانی «مانوئلا مورتلی»، «اشکال» ساخته «یوسف شابی»، «خودخواه» ساخته «ماتسوناگا دائیشی»، «افسانه‌ها» ساخته «ربکا توره»، «زندگی» به کارگردانی «امیر بایگازن» و «زن کوهستان» ساخته «فوکاناگا تاکشی» اشاره کرد.

همچین فلم «پروانه‌ها فقط یک روز زندگی می‌کنند» به کارگردانی «محمدرضا وطن دوست» نیز نماینده سینمای ایران در بخش فلم‌های بلند آسیایی است و در نخستین نمایش جهانی خود در جشنواره توکیو رونمایی می‌شود.

پروانه های فقط یک روز زندگی می کنند

در خلاصه داستان این فلم آمده است: پیرزنی به تنهایی در نزدیکی روستایی در شمال ایران زندگی می‌کند که به دلیل احداث سد زیر آب رفته است. مزار پسر این زن که در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران جان باخته در جزیره‌ای خارج از محدوده واقع شده و او تصمیم می گیرد کاری انجام دهد ...

سی و پنجمین جشنواره فلم توکیو از تاریخ 24 اکتبر تا دوم نوامبر (2 تا 11 عقرب) در جاپان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

درخشش 2 فلم ایرانی در جشنواره بین‌المللی فلم توکیو

«جنگ جهانی سوم» نماینده ایران در اسکار 2023

گریم متفاوت «محسن تنابنده» در نقش «هیتلر»

سکانس پربازدید «پایتخت» به مناسبت درخشش «محسن تنابنده» در جشنواره ونیز

جایزه بهترین بازیگر جشنواره ونیز در دستان بازیگر سریال «پایتخت»

م ا /  ح ح

نظر شما
ارسال نظر