نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
804
-
الف
+

«محمد ضعیف درویش» در جشنواره «دید نو» از مشکلات سینمای افغانستان سخن گفت

«محمد ضعیف درویش» عضو کمیته داوران جشنواره «دید نو» در مصاحبه با خبرنگار آی فیلم 2 از مشکلات سینما در افغانستان سخن گفت.

به گزارش آی فیلم2، «محمد ضعیف درویش» کارگردان و سینماگر افغانستان، برگزاری «جشنواره دید نو» در شرایط کنونی را یک گام نهایت نیک برشمرد.

«آقای درویش» عضو کمیته داوران جشنواره «دید نو»در مصاحبه با خبرنگار شبکه آی فیلم2 در رابطه با چالش ها و مشکلات سینماگران افغانستان اظهار داشت: ما نیازمند «بودجه کافی»، «افراد متخصص» و «حمایت دولت» در عرصه سینما هستیم.

وی همچنان افزود: یکی دیگر از مشکلات عمده ما وارد شدن افراد غیر مسلکی و غیر متخصص در عرضه تولید فلم می باشد که این خود زمینه ساز، عدم استقبال مخاطب از سینما و سینماگران است.

گفتنی است که «محمد ضعیف درویش» یکی از کارگردان های چیره دست در بخش سینما و فلم سازی افغانستان است.

اولین دوره جشنواره فلم «دید نو» به مدت چهار روز در دو سینمای فعال شهر کابل برگزار شد و فلم ها به صورت رایگان برای مردم به نمایش در آمد.

مراسم اختتامیه این جشنواره نیز با حضور شماری از مسئولان نهادهای فرهنگی و هنرمندان سینمای افغانستان، روز پنجشنبه دهم سنبله در سینما «آریانا» کابل دایر شد و منتخبان بخش‌های رقابتی «بهترین داستان»، «بهترین کارگردانی» و «بهترین مستند» معرفی شدند.

س غ / ح ح

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین