نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3552
-
الف
+

فلم هندی «خیزش، غرش، آتش» به زودی در سینماهای ایران

سومین فلم پرفروش تاریخ سینمای هند به زودی در سینماهای ایران اکران می شود.

به گزارش آی فیلم 2، فلم «خیزش، غرش، آتش» (RRR) سومین فلم پرفروش تاریخ سینمای هند می باشد و به تازگی اکران خود را در سینماهای سراسر ایران و جهان آغاز کرده است.

این در حالی است که اکران یک فلم غیرایرانی پس از گذشت ۳۰ سال در چرخه اکران سینمای ایران رخ داده است. این فلم به کارگردانی «اس. اس. راجامولی» در سال ۲٠۱۸ مقابل کمره رفت که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، فلمبرداری آن تا سال ۲۰۲۱ طول کشید و امسال همزمان در سینماهای هند و سراسر دنیا اکران شد.

این فلم به‌طور گسترده در سرتاسر هند فلمبرداری شده و چند سکانس در اوکراین و بلغارستان داشته که پس از اکران با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم سراسر جهان مواجه شده است.

«خیزش، غرش، آتش» با بودجه ۵۵۰ کرور (۷۲ میلیون دالر) پرهزینه‌ترین فلم هندی در زمان اکرانش است و رکورد بالاترین افتتاحیه باکس آفیس تاریخ سینمای هند را به نام خود ثبت کرد.

این فلم تاکنون ۱۵۰–۱۶۰ میلیون دالر در سراسر جهان فروش داشته و چندین رکورد گیشه برای یک فلم هندی، از جمله دومین فلم پرفروش در هند و سومین فلم هندی پرفروش در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.

صنعت فلمسازی هند که پس از یک توقف بلند مدت، دوباره اکران فلم های پرفروش خود را آغاز کرده، اکنون با چالش تحریم از سوی تماشاگران روبرو است و این تحریم باعث نگرانی تحلیل گران این صنعت شده است اما بسیاری از منتقدین در مورد آینده سینمای هند خوشبین هستند و فلم های نظیر «خیزش، غرش، آتش» را عامل موفقیت های تجاری بالیوود قلمداد می کنند.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر