نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
838
-
الف
+

آهنگ «چین چین» با صدای «دولتمند خال اف» آوازخوان تاجیکستان+ویدیو

در این گزارش پارچه «چین چین» با صدای «دولتمند خال اف» آوازخوان تاجیکستانی را می شنوید.

به گزارش آی فیلم 2، «دولتمند خال اف» یا «دولتمند خال‌زاده» زاده 26 اکتبر 1950 میلادی، موسیقی‌دان، نوازنده و خواننده، اهل تاجیکستان است.

وی در سال 1971 از دپارتمان موسیقی و آواز موسسه دولتی هنر تاجیکستان به نام «تورسون زاده» فارغ التحصیل شد و سپس به آکادمی تیاتر و موسیقی شهر کولاب رفت. در 20 جولای 1989 با تصمیم دولت تاجیکستان گروه دولتی «فلک» به رهبری وی تاسیس شد.

دولتمند از مروجان بزرگ هنر سبک کوهستان در تاجیکستان است. خال اف استاد موسیقی محلی جنوب تاجیکستان است که «فلک» نام دارد. خال اف در نواختن «دوتار»، «قیچک» و «سه‌تار» که از سازهای مشهور این منطقه هستند، شهره است.

وی در پیشرفت موسیقی بی نظیر مردم تاجیکستان نقش بسزایی داشته و در طول فعالیت خود ، بیش از 150 سفر هنری به تقریبا 100 کشور در سراسر جهان انجام داده است.

نخستین کانسرت دولتمند خال‌اُف در سال ۱۹۶۳ در سن ۱۳ سالگی از تلویزیون سراسری شوروی سابق نشر شد. او از سه دهه گذشته از شعرهای «مولوی» در کارهایش استفاده کرده تا این که چند سال قبل نشان طلایی کشور فرانسه را به‌دلیل استفاده از شعرهای مولوی دریافت کرد.

آثار خال اف نه تنها در تاجیکستان بلکه در خارج از آن کشور، به ویژه در کشورهای با فرهنگ و زبان مشترک، مانند ایران و افغانستان، دارای جایگاه والایی هستند.

دولتمند همان‌گونه که به موسیقی اصیل تاجیکستان و اشعار مولانا پایبند است، از شعرهای شاعران معاصر نیز استفاده می‌کند و حتی با ارکسترهای سمفونیک و گروه کر نیز کانسرت می‌گذارد.

در ویدیوی بالا پارچه «چین چین» با صدای «دولتمند خال اف» آوازخوان مشهور تاجیکستان را شنونده خواهید بود.

سمیه غفوری زاده

نظر شما
ارسال نظر