نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1482
-
الف
+

دولت و مردم ایران در کنار مردم افغانستان است

رئیس جمهور ایران در پیامی جان باختن شماری از مردم افغانستان را در زلزله اخیر در این کشور تسلیت گفت.

به گزارش آی فیلم 2، رییس جمهور ایران در پیام تسلیتی با ملت افغانستان به مناسبت جان باختن شماری از مردم این کشور در زلزله اخیر، ابراز همدردی کرد.

«سید ابراهیم رئیسی» رییس جمهور ایران در متن این پیام تسلیت آورده است: ملت و دولت ایران در کنار شماست و در این ابتلاء عظیم حق همسایگی را به جای خواهد آورد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در این پیام افزود: خبر وقوع زلزله در شرق افغانستان و جان باختن شماری از مردم مسلمان و هم‌زبانان و همسایگان نجیب ملت ایران، جانکاه و غم‌انگیز بود. اینجانب بروز این حادثه مصیبت‌بار را به یکایک مردم افغانستان تسلیت می گویم و برای جانباختگان، رحمت و غفران الهی مسئلت می‌کنم.

وی در این پیام خاطرنشان کرد: سایر ظرفیت‌های موجود در ایران نیز حتما برای کمک به همسایه شرقی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

گفتنی است روز چهارشنبه زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ درجه در مقیاس ریشتر، بخش‌هایی از جنوب شرقی افغانستان را لرزاند. گفته می‌شود که این زلزله تنها در ولایت پکتیکا و خوست با توجه به شدت آن تلفات بالایی داشته است.

این زلزله قوی حوالی ساعت ۱:۳۰ بامداد روز چهارشنبه رخ داد و تاکنون دست کم 1500 کشته و 2000 زخمی برجا گذاشته است.

قدرت این زلزله ۶.۱ درجه در مقیاس ریشتر اعلام شده است که علاوه بر دو ولایت پکتیکا و خوست، ولایت‌های کابل، پکتیا، لغمان، غزنی و لوگو را نیز لرزانده است.

بیشتر بخوانید:

زلزله شدید در افغانستان با صدها کشته و زخمی

اعلام آمادگی ایران برای کمک های بیشتر به آسیب دیدگان زلزله افغانستان

ع ا

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین