نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
994
-
الف
+

اعلام آمادگی ایران برای کمک های بیشتر به آسیب دیدگان زلزله افغانستان

شمار قربانیان زلزله در ولایات پکتیکا و خوست از مرز هزار نفر عبور کرد.

به گزارش آی فیلم2، بر اساس آخرین آمار اعلام شده توسط حکومت افغانستان، بر اثر زلزله بامداد روز گذشته تنها در ولسوالی‌های گیان و برمل ولایت پکتیکا بیش از یک هزار تن جان باخته و اضافه‌تر از یک هزار و ۵۰۰ تن دیگر زخمی شده‌اند. این در حالی است که علاوه بر این مناطق، زلزله خسارات و تلفات بسیار زیادی را به ولسوالی ها و ولایات دیگر همچون خوست وارد کرده و تاکنون آمار دقیقی از تلفات در دست نیست. 

به گفته زلزله شناسان، این زمین لرزه به بزرگی ۶.۱ درجه ریشتر در عمق ۵۱ کیلومتری زمین بوده است.

جمهوری اسلامی ایران از ساعات اولیه وقوع این رخداد، ضمن ابراز همدردی برای هرگونه کمک رسانی به زلزله زدگان اعلام آمادگی کرده است. 

امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در توییتی خطاب به مردم افغانستان گفت: "به رسم همسایگی و برادری، در این‌ لحظات سخت ، در کنار مردم شریف و صبور افغانستان هستیم. به خانواده‌ قربانیان زلزله تسلیت گفته،برای درگذشتگان مغفرت و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت می‌نمایم.

محموله کمک‌های جمهوری اسلامی ایران بسرعت در افغانستان تحویل خواهد شد."

همچنین دولت افغانستان تایید کرد که دو محموله بزرگ کمک های ایران شامل کمک های اولیه و مواد غذایی به کابل رسیده است. 

هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز از آمادگی کامل جهت امدادرسانی، ارائه کمک های بهداشتی و درمانی و پشتیبانی از عملیات امدادرسانی به شهروندان افغانستانی خبر داده بود.  رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر جمهوری اسلامی ایران می گوید این سازمان در سه ولایت مرزی با افغانستان از جمله خراسان رضوی و جنوبی و سیستان و بلوچستان آماده باش اعلام کرده است.

منابع محلی به خبرنگار شبکه آی فیلم 2 که در محل حضور یافته است می گویند زلزله در مناطق صعب العبور ولایت پکتیکا رخ داده و دسترسی به این مناطق به دلیل کمبود امکانات بسیار سخت شده و این موضوع باعث افزایش تلفات خواهد شد. 

 

نظر شما
ارسال نظر
عسل

سلام و تسلیت برای مردم افغانستان امیدوارم این حادثه زودتر تمام شود و دیگر اتفاق بدی نیوفتد برای شما با ابراز همدردی برای ملت افغانستان

پربحث ترین