نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1784
-
الف
+

مرزهای لهستان؛ گورستان دسته جمعی پناهجویان مظلوم افغانستانی

کمیته تحقیقات کشور بلاروس از اعدام های دسته جمعی و دفن مخفیانه پناهجویان کشته شده توسط سربازان لهستانی در مناطق مرزی خبر داده است.

به گزارش آی فیلم2، هر سال در روز 20 جون، دنیا روز جهانی پناهندگان را گرامی می دارد. اما در سایه این گرامیداشت هر روزه با توجه به تحولات سیاسی و مشکلات ناشی از آن به شمول مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... هزاران نفر از موطن خود به امید زندگی بهتر و رسیدن به آرامش آواره شده و نقاط دیگر سفر می کنند. 

این در حالی است که در بسیاری از مواقع این سفر می تواند آخرین سفر زندگیشان باشد و باید بهای بسیار سنگینی را برای رسیدن به هدف خود بپردازند. از غرق شدن روزانه ده ها تن در دریای مدیترانه و انتقال اجباری پناهجویان از انگلستان به رواندا که بگذریم اخیرا پرده ای دیگر از یک جنایت وحشتناک علیه پناهجویان برداشته شده است. 

به گزارش ریانووستی، کمیته تحقیقات کشور بلاروس اعلام کرده که در جریان دیدار با یک هیئت عراقی در مینسک، اطلاعاتی درباره اعدام های دسته جمعی و دفن مخفیانه پناهجویان کشته شده توسط سربازان لهستانی در منطقه مرزی در لهستان به این کمیته ارائه کرده است.

در این گزارش خاطرنشان می شود که اطلاعات به دست آمده نشان دهنده اقدامات غیرقانونی و ظالمانه شامل شکنجه، تیراندازی به پناهجویان غیر مسلح و عدم ارائه کمک که منجر به مرگ قربانیان می شود، علیه پناهندگان کشورهایی چون افغانستان و عراق رخ داده است.

این اعمال غیرقانونی با توجه به نژاد، ملیت، قومیت و مذهب انجام شده در حالی که قربانیان صرفا قصد عبور از مرز دولتی لهستان برای پیشروی بیشتر به سوی کشورهای اتحادیه اروپا را داشته اند.

همچنین یک سرباز لهستانی که اخیرا به گونه بسیار مشکوک به قتل رسیده قبل از مرگ خود ادعا کرده بود که به دستور مقامات مافوق خود در بازه زمانی از 9 تا 18 جون 2021، روزانه در اعدام و دفن دسته جمعی ده ها پناهجو حضور داشته است. 

گفته می شود مقامات عراقی به دنبال تحقیق و جستجو برای یافتن حقایق بیشتر در این رابطه می باشند.

 

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین