نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1817
-
الف
+

گزارش اختصاصی آی فیلم 2 از غرفه ایران و تاجیکستان در جشنواره بین‌المللی فرهنگ و ملل باکو

گزارش تصویری از جشنواره بین‌المللی فرهنگ و ملل در باکو، با حضور غرفه های ایران و تاجیکستان امشب در شبکه آی فیلم 2 نشر خواهد شد.

گزارش تصویری از دهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ دانشگاه بین‌المللی دیپلماتیک جمهوری آذربایجان «آدا» که با حضور نمایندگان فرهنگی ۳۵ کشور جهان در باکو برگزار شد؛ امشب در برنامه «نگاه آی فیلم» از شبکه  آی فیلم 2 نشر خواهد شد.

به گزارش آی فیلم 2، نمایشگاه سالانه ملل با هدف آشناسازی دانشجویان دانشگاه دیپلماتیک جمهوری آذربایجان با فرهنگ و تمدن دیگر کشور‌ها برگزار می شود.

در حاشیه‌ی این جشنواره، کشور‌های مختلف آثار فرهنگی و آداب و سنن خود را در قالب کتاب، آثار تاریخی و گردشگری غذا به نمایش گذاشته اند.

دانشگاه آدا باکو

غرفه های کشور ایران و تاجیکستان نیز در این نماشگاه دایر بود و مورد استقبال قرار گرفت.

«فارض اسماعیل زاده» معاون دانشگاه «آدا» با حضور در غرفه ایران به خبرنگار آی فیلم 2 گفت: ایران کشور دوست و برادر ما است و من از طرف دانشگاه تشکر می‌کنم که در این مراسم حضور دارید، ما می‌خواهیم که روابط خودمان با این کشور را توسعه دهیم و این نمایشگاه فرهنگی هم به توسعه این روابط کمک می‌کند.

وی افزود: اعتقاد دارم حضور غرفه ایران بسیار مثبت است و آگاهی جوانان کشور باکو در خصوص ایران را ارتقا می‌دهد.

لازم به ذکر است که «رستم سالی اف» سفیر کشور تاجیکستان در باکو نیز در خصوص برگزای چنین نمایشگاه هایی ابراز کرد: حضور در این فسیتوال ها برای نمایش و معرفی فرهنگ و تمدن کشور ها بسیار مهم است به ویژه ملت های ایران و تاجیکستان که پیشینه فرهنگی و تاریخی بسیار کهنی دارند که باید به آن فخر کنیم و به تمام جهان معرفی شود.

بر این اساس گزارش تصویری از دهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و ملل باکو،  امشب 29 جوزا (خرداد) 1401 ساعت 21:55 به وقت تهران و کابل و 22:25 دقیقه به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم 2 نشر خواهد شد.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر