نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3641
-
الف
+

«پیام دهکردی» از بازی در سریال «شهریار» تا «گاندو»

در این گزارش با «پیام دهکردی» بازیگر سریال «گاندو» بیشتر آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم 2، «پیام نادری دهکُردی» بازیگر نقش «مایکل هاشمیان» در سریال حال نشر «گاندو» زاده 20 ثور (اردیبهشت) سال 1356 در شهرکرد کارگردان تیاتر، بازیگر ایرانی سینما و تلویزیون و مدرس فن بیان دارای مدرک ماستری در رشته تیاتر از دانشگاه تهران است.

پیام دهکردی

«پیام دهکردی» کلاس های آموزش بازیگری را زیر نظر استاد «حمید سمندریان» سپری کرده و فعالیت در عرصه های هنری را با تیاتر آغاز کرده است.

نخستین بار در سال 1382 خورشیدی با سریال «باغ بلور» به کارگردانی «رامبد جوان» بازیگری در تلویزیون را تجربه کرد.

دهکردی با نقش «ابوالقاسم شیوا» در سریال «شهریار» به کارگردانی «کمال تبریزی» به شهرت رسید.

پیام دهکردی

این هنرمند ایرانی سال 1386 به عمر 30 سالگی توانست با بازی در سریال «مدار صفر درجه» به کارگردانی «حسن فتحی» در کنار بازیگرانی نظیر «سید شهاب حسینی»، «ناتالی متی»، «رویا تیموریان» و «مسعود رایگان»  تجربه موفقی را کسب کند.

 دهکردی سال 1392 در سریال «هوش سیاه2» به کارگردانی «مسعود آب‌پرور» با بازیگرانی چون «حسین یاری»، «یغما یارعلی»، «کیکاوس یاکیده» و «کیهان ملکی» همکاری داشت.

«جستجوگران»، «گاوصندوق»، «گذر از رنج‌ها»، «کوبار»، «گاندو 2»، «افرا»، «هم‌سایه»، «خاتون» و «خداداد» از جمله سریال هایی است که این بازیگر ایرانی در آن ها ایفای نقش داشته است.

«یک تکه نان» به کارگردانی «کمال تبریزی» اولین تجربه سینمایی دهکردی بوده است.

«پیام دهکردی» در فلم های «بی‌صدا»، «تگرگ و آفتاب»، «دلم می‌خواد»، «تراژدی»، «بی خداحافظی»، «جیب بر خیابان جنوبی»، «راه آبی ابریشم»، «همیشه پای یک زن در میان است»، «یک بوس کوچولو» نیز ایفای نقش داشته است.

پیام دهکردیپیام دهکردیاین هنرمند ایرانی علاوه ‌بر بازیگر به‌ عنوان بازیگردان و مجری نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین اثر پیام دهکردی در حرفه‌ انتخاب بازیگر، سریال «بی گناهان»، مهم‌ترین اثر وی در حرفه‌ بازیگردانی سریال «شهریار» و در عرصه گردانندگی «شب های هنر» می باشد.

از افتخارات پیام دهکردی می توان به دریافت جایزه بهترین بازیگر در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تیاتر فجر برای تیاتر «می بوسمت و اشک» و «تیغ کهنه»، جایزه فعال‌ترین بازیگر تیاتر در روز جهانی تیاتر (۲۰۰۴)، بهترین بازیگر مرد سال به انتخاب خانه تیاتر و کانون ملی منتقدان ایران در سال ۱۳۸۶، جایزه اول بازیگری مرد در جشن انجمن نمایش سال ۱۳۹۲، بهترین بازیگر مرد در بخش مسابقه بین‌الملل از سی و دومین جشنواره بین‌المللی تیاتر فجر برای تیاتر «مرد بالشی» اشاره کرد.

پیام دهکردی

گفتنی است سریال «گاندو» با بازی «پیام دهکردی» هر روز ساعت 18:00 به وقت تهران و کابل و 18:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم 2 نشر می شود.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر