نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2182
-
الف
+

ناکامی «عنکبوت» در سینماهای ایران

فلم سینمایی «عنکبوت» در سینماهای ایران با اقبال کم تماشاگران مواجه شد.

به گزارش آیفیلم۲، فیلم سینمایی «عنکبوت» دومین ساخته سینمایی «ابراهیم ایرج زاد» پس از نزدیک به دو ماه اکران در سینما‌های ایران به فروشی معادل ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان دست یافت، فروشی که برای ایرج زاد با کارنامه موفق فلم «تابستان داغ» یک شکست محسوب می‌شود.

فروش پایین این فلم در حالی رخ می‌دهد که بازیگران مطرحی همچون «محسن تنابنده» بازیگر نقش «نقی معمولی » در سریال «پایتخت» و «ساره بیات» نقشهای اصلی فلم را بر عهده دارند.

سوژه این فلم هم می توانست برای مخاطبان اتفاقی تازه محسوب شود اما به طور کلی این فیلم در چرخه اکران شکست خورد. 

فلم نخست ایرج زاد به نام «تابستان داغ» سال ۹۶ اکران شد و با وجود قیمت تیکت ۱۰ هزار تومانی ۱ ملیارد و ۲۹۰ میلیون تومان فروخت و توانست میزبان ۱۲۹ هزار نفر مخاطب باشد، این در حالی است که عنکبوت تا امروز میزبان ۹۸,۵۶۸ نفر مخاطب بوده است.  

باتوجه به اینکه «عنکبوت» فلمی در ژانر جنایی است و کمتر فلمی در این ژانر در سینمای ایران ساخته و اکران می‌شود، پیش‌بینی میشد اکران موفقی را پشت سر بگذارد. فیلم قبلی ابراهیم ایرج‌زاد با نام «تابستان داغ» در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر رکورددار نامزدی بود.

«عنکبوت» درباره «سعید حنایی» یکی از قاتلان زنجیره‌ای دهه هفتاد است که در شهر مشهد چندین زن خیابانی را به قتل رساند. این فلم روایت زندگی مردی است که قصد دارد ریشه فساد را خشک کند و در حقیقت این اثر نوعی آسیب شناسی و نقد نگاه تند است.

محسن تنابنده، ساره بیات، شیرین یزدان بخش، فرید سجادی حسینی، ماهور الوند، علی باقری، مهدی حسینی نیا، حمیدرضا هدایتی، گلنوش قهرمانی، آتیه جاوید، مهدخت مولایی، نیوشا علیپور، یوسف خسروی، افسانه تهرانچی از جمله بازیگرانی هستند که در عنکبوت به ایفای نقش پرداخته اند. 

نظر شما
ارسال نظر