نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1670
-
الف
+

افتتاح جشنواره فلم کوتاه «دید نو» در کابل

جشنواره فلم کوتاه «دید نو» با هدف تربیت نسل با اخلاق اسلامی برای استفاده از صنعت سینما در کابل برگزار شد.

به گزارش آی فیلم 2، مسئولان برگزاری جشنواره فلم کوتاه «دید نو» در کابل تاکید دارند که از هنر سینما استفاده خواهد شد و این جشنواره نیز با هدف سوق دادن هنرمندان و تربیت نسل با اخلاق اسلامی برای استفاده از صنعت سینما است.

جشنواره فیلم کوتاه دید نو

«داکتر لبیب» رئیس بخش هنرهای نمایشی رادیو و تلویزیون افغانستان در مراسم افتتاحیه  این جشنواره اظهار داشت: سینما با دین تعارضی ندارد و باید از ظرفیت این هنر برای تبلیغ اسلام و پیشرفت افغانستان استفاده کنیم.

رئیس بخش هنرهای نمایشی رادیو و تلویزیون افغانستان همچنین اظهار داشت: بر همه هویداست که هنر سینما در جهان از اروپا و امریکا تا هند و سایر کشورها بر اساس جهان بینی خاص خود شکل گرفته و ما مسلمان نیز باید براساس فرهنگ و جهان بینی خود فلم‌های سینمایی تهیه کنیم.

وی در بخشی از سخنانش اضافه کرد: از هنر سینما می‌توان برای تبیلغ و ترویج اسلام بهره گرفت و موضوع سینمای اسلامی در دستور کار دولت فعلی قرار داشته و در این راستا اقدام به برگزاری نخستین جشنواره فلم کوتاه تحت عنوان دید نو برای بررسی هنر نوظهور و سینمای اسلامی اقدام شده است.

دید نو

به نقل از تسنیم، داکتر لبیب در ادامه بیان کرد: قطعا نمی‌توان یک تعریف همه شمول از سینمای اسلامی ارائه داد، اما می‌توان با استفاده از ساختار و محتوا برای هدف اسلام بهره گرفت.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین