نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1948
-
الف
+

جشنواره فرهنگی ایران و افغانستان در تهران

جشنواره فرهنگی ایران و افغانستان با نمایش آثار هنرمندان افغانستانی در تهران برگزار شد.

به گزارش آی فیلم 2، پایتخت ایران این روز‌ها میزبان جشنواره هنری و علمی افغانستان با عنوان «جشنواره فرهنگی ایران و افغانستان» است تا بتواند بستر مناسبی برای اشائه فرهنگ کشور‌های همسایه ایران باشد.

هنرمندانی که از لباس‌های سنتی و قدیمی افغانستان تا غذای محلی کابل، هنر دست مجسمه سازی، نقاشی، هنر‌های تجسمی، معرق، جاجیم، گلیم، قلم زنی در این جشنواره حضور داشتند و هر کدام از قدمت هنری شان در افغانستان می‌گفتند.

برخی کاشی‌های رنگی به این جشنواره آورده بودند و می‌گفتند که هنر کاشی کاری در افغانستان به بیش از هزار سال گذشته بر می‌گردد و قلم زنی نیز یکی از هنر‌های فراموش شده افغانستان است و در نمونه کار‌های موجود در موزه خراسان رضوی حکایت از این هنر با قدمت بیش از هزار سال در شهر هرات افغانستان دارد.

به همین منظور این هنر را در اصفهان از جمع هنرمندان این شهر آموخته بودند و قصد داشتند آن را در کشور افغانستان احیا کنند.

هدف از برگزاری این جشنواره تبادل موضوعات فرهنگی مشترک بین دو کشور ایران و افغانستان است.

«صفرعلی شیرزاد» دبیر جشنواره درپیوند با برگزاری  این جشنواره گفته است: ما با مدت زمان کوتاهی که داشتیم سعی کردیم هنر دست زنان و مردان سرزمینمان را در این نمایشگاه به نمایش بگذاریم و قصد داریم هنر‌های آنان را به صادرات برسانیم و تاکنون استقبال بسیار خوبی از این جشنواره شده است و به دنبال این هستیم که جشنواره فرهنگی افغانستان را در سراسر ایران برگزار نماییم.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر