نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1882
-
الف
+

9 دلو، سالروز تولد «بابا پنجعلی» سریال «پایتخت»+ویدیو

در این گزارش به بهانه تولد «علیرضا خمسه» مرور کوتاهی بر کارنامه هنری این بازیگر ایرانی داریم.

به گزارش آی فیلم 2، «علیرضا خمسه» بازیگر سینما و تلویزیون ایران که مخاطبان آی فیلم 2 هنرنمایی وی را در سریال های «پایتخت»، «میکائیل»، «مرد هزار چهره»، «هتل پیاده رو»، «جلال الدین» و «یک مشت پر عقاب» مشاهده کردند زاده 9 دلو «بهمن» سال 1331 در تهران است.

وی فارغ التحصیل رشته روانشناسی از دانشکده شهید بهشتی است.

خمسه یک سال و نیم در فرانسه دوره های مربوط به پانتومیم  و حرکات بدنی و بازیگری را فراگرفت و در سال 1354با بازی در گروه تیاتر «پیاده» کار حرفوی تیاتر را آغاز کرد.

در سال 1360 با ایفای نقش در فلم «یزدگرد سوم» ساخته «بهرام بیضایی» به سینما راه یافت.

این هنرمند ایرانی  فعالیت هنری خود را همزمان در سه بخش تیاتر،تلویزیون و سینما به طور جدی دنبال کرد.

او همچنین بازیگر و کارگردان سریال های «زنگ بیداری» (1366)، «سلامتی چه خوبه» (1368)، «بشین، پاشو، بخند» (1376)، «معجزه ازدواج» (1379) و «حیاط خلوت» (1382) بوده است.

خمسه در فلم های «جیب برها به بهشت نمی روند»، «ماموریت آقای شادی»، «من زمین را دوست دارم»، «قاعده بازی»، «خواب های دنباله دار»، «سلام بر فرشتگان»، «عملیات مهد کودک»، «از تهران تا بهشت»، «نیکان و بچه غول» و سریال های «هوشیار و بیدل»، «چراغ جادو»، «مرد هزار چهره»، «دارا و ندار»، «مهمانان ویژه»، «تهران پلاک 1»، فصل های اول تا چهارم سریال «پایتخت» و «میکائیل» بازی کرده است.

«عیلرضا خمسه» همچنین به عنوان داور نیز در جشنواره های متعدد حضور داشته است و در سال 1378 آموزشگاه بازیگری کودکان و نوجوانان «مکتب سینما» را تاسیس کرد.

 از جمله افتخارات این هنرمند نامزدی دریافت جایزه برای بازی در فلم های «دور نفر و نصفی» و «چشم شیطان» از جشنواره فیلم فجر ایران است.

خمسه همچنین موفق گردید تا عنوان بهترین بازیگر مرد را از جشنواره بین الملیی فلم پیونگ یانگ، برای بازی در فلم «آپارتمان شماره 13»و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل مرد را برای فلم «بیست»، از بیست وهفتمین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کند.

نظر شما
ارسال نظر