نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2359
-
الف
+

اجرای نمایش «باد بادک باز» خالد حسینی در «برادوی»

نسخه نمایشی «بادبادک‌ باز» نوشته «خالد حسینی»، در تیاتر برادوی به روی صحنه می‌رود.

به گزارش آی فیلم 2، نسخه نمایشی رمان «بادبادک‌ باز» نوشته «خالد حسینی»، نویسنده مشهور افغانستانی در تیاتر برادوی به روی صحنه می‌رود.

اقتباس نمایشی از رمان پرفروش «بادبادک باز» قرار است به صورت محدود از ۶ جولای تا ۳۰ اکتبر سال روان میلادی در تیاتر برادوی امریکا به روی صحنه برود. 

اجرای نمایش «باد بادک باز» خبر خوبی برای تیاتر برادوی است که در یک دو سال اخیر به دلیل شرایط همه‌گیری کرونا در اکثر مواقع تعطیل بوده و یا با ظرفیت محدود به فعالیت می‌پرداخت. 

رمان «بادبادک باز» نوشته «خالد حسینی» که در سال ۲۰۰۳ منتشر شد، داستانی است در مورد مردی که در افغانستان به دنیا آمده و زندگی‌اش تحت تاثیر شکست در محافظت از یک دوست دوران کودکی‌اش قرار گرفته است. این رمان که یک موفقیت شگفت‌انگیز بود، میلیون‌ها نسخه در سرتاسر جهان فروخت و در سال ۲۰۰۷ «مارک فورستر» فلمی با اقتباسی از این رمان ساخت که نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

کتاب «بادبادک‌باز» در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های «نیویورک تایمز» نیز قرار گرفت و نخستین اثر یک نویسنده‌ افغانستانی به زبان انگلیسی محسوب می‌شود.

ایسنا نوشت: متن نسخه نمایشی «بادبادک‌باز» را «متئو اسپنگلر» نوشته که نخستین بار در سال ۲۰۰۷ در دانشگاه سن‌خوزه کالیفرنیا به روی صحنه رفت و از آن زمان تاکنون در کشورهای مختلفی در سراسر جهان اجرا شده است. 

گفتنی است کارگردانی این نمایش را در تیاتر برادوی را «ژیل کرافت» بر عهده دارد که از سال ۲۰۱۳ تا کنون کارگردانی چندین اجرای این نمایش را بر عهده داشته است.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر