نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1693
-
الف
+

رمز ماندگاری سریال «در چشم باد» از زبان «کامبیز دیرباز»

کامبیز دیرباز» بازیگر سینما و تلویزیون ایران  در یک مصاحبه از نحوه حضورش در سریال «در چشم باد» گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «کامبیز دیرباز» بازیگر سینما و تلویزیون ایران که مخاطبان آی فیلم 2 بازی وی را در سریال «درچشم باد» مشاهده کردند در یک مصاحبه از نحوه حضورش در این سریال گفت.

وی در خصوص رمز ماندگاری سریال «در چشم باد» عنوان کرده است: «این سریال به یک خاطره‌سازی خاص در تلویزیون بدل شد، مثل یک کتاب نفیس تاریخی که لازم است هر کتابخانه‌ای آن را داشته باشد، این سریال هم جایش در بین سریال‌های تاریخی تلویزیون خالی بود و خوشحالم که عضو کوچکی از این کتابخانه تاریخی بودم.»

کامبیز دیرباز در مورد وسواس‌های «مسعود جعفری‌جوزانی» در ساخت سریال «در چشم باد»  چنین گفت: «وسواس کلمه درستی نیست. من اسمش را می‌گذارم دقت. او با حوصله کار می‌کرد و اعتقاد داشت همه‌چیز باید درست همان‌طوری که هست اتفاق بیفتد. آقای جوزانی هم همین دقت را داشتند و این دقت در نتیجه کارشان تاثیر داشت. به همین خاطر بود که پروژه ۴، ۵ سال طول کشید.»

دیرباز در ادامه صحبت‌هایش افزود: «جوزانی ده‌ها یا صدها جلد کتاب خواند تا بتواند فلمنامه «در چشم باد» را بنویسند و با تاریخ صادق باشند و عین تاریخ را روایت کند، جذاب‌ترین نکته «در چشم باد» این بود که روایتی از تاریخ معاصر ما را به تصویر کشید. این روایت، یک روایت خشک تاریخی نبود که تماشاچی را پس بزند. بلکه در قالب یک داستان ملودرام و زندگی یک خانواده بیان شد. ساخت «در چشم باد» هم برای حضور در آرشیو تصویری سینما و تلویزیون ما کاری ضروری بود.»

او در پاسخ به سوالی در مورد پذیرفتن نقش «نادر» در این سریال ادامه داد:  به‌واسطه حضور در یک سریال اپیزودیک در دفتر جوزان‌فلم همراه با «پژمان بازغی» که دوست من بود، به آن‌جا رفتیم و در یکی از اپیزودهای این سریال بازی کردم، آقای جوزانی این سریال را دیدند وبه من گفتند تو بازیگر خوبی می‌شوی و این موضوع هیچ‌وقت از خاطرم نمی‌رود و برایم جذاب بود که کسی این حرف را زده بود که برای اولین‌بار جادوی سینما را با فلمش دیده بودم، اولین فلمی که دیدم و برایم جذاب بود، فلم «در مسیر تندباد» بود و وقتی کارگردان فلم موردعلاقه‌ام، از بازی‌ام تعریف می‌کند، خیلی برایم مهم و دوست‌داشتنی است.

در چشم باد

وی در ادامه افزود: بعد از آن در اخبار می‌خواندم که پروژه «در چشم باد» شروع شده است. یک‌بار برای نقش «پنجعلی» صدایم کردند که درنهایت این نقش به «شروین نجفیان» سپرده شد و من همان موقع عذرخواهی کردم و گفتم خیلی دوست دارم با «مسعود جعفری جوزانی»  کار کنم اما فقط نقش اول را قبول می‌کنم، بعد از آن ۵ یا ۶ ماه بعد زنگ زدند و برای نقش «نادر» من را خواستند.» 

 او با یادی از زنده یاد «ماه‌چهره خلیلی» که در این سریال بازی کرده بود، گفت: « بانو خلیلی نقش مادر من را  در این سریال بازی می‌کرد و جا دارد که در این گفت‌وگو یادی از او کنم و هنوز هم نمی‌توانم باور کنم که نیست و برایش طلب آمرزش می‌کنم.»

دیرباز در پایان صحبت‌هایش در تعریف جعفری‌جوزانی گفت: «باید او را عموی سختگیر باسواد و دوست‌داشتنی سینما معرفی کنم.»

گفتنی است تا کنون سریال های «آژانس دوستی»، «تب سرد»، «میکائیل»، «پشت بام تهران»، «پریدخت»، «زیر پای مادر» با هنرنمایی «کامبیز دیر باز از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر