نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2463
-
الف
+

«هادی محقق» با فلم «دِرب» راهی جشنواره فجر ایران شد

در این گزارش با «دِرب» یکی از فلم های بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر ایران آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم 2، چهلمین جشنواره فیلم فجر، مهمترین جشنواره سینمایی ایران و منطقه، همه ساله از 12 تا 22 دلو (بهمن) سال روان در تهران برگزار خواهد شد.

۲۲ فلم بلند سینمایی در بخش سودای سیمرغ و دیگر آثار در دو بخش فرهنگی و رقابتی در این دور از جشنواره به نمایش گذاشته می شود.

براین اساس، قصد داریم در سلسله گزارش هایی به معرفی آثار سینمایی راه یافته به بخش سیمرغ چهلمین دور برگزاری این جشنواره بپردازیم.

در ادامه مطلب شما را با «دِرب» یکی از فلم های مهم ترین بخش جشنواره فیلم فجر آشنا می کنیم.

فیلم دِربداستان: فلم سینمایی «دِرب» به نویسندگی و کارگردانی «هادی محقق» و تهیه‌کنندگی «رضا محقق» روایتگر مامور شرکت برقی است که قرار است برق خانه‌ای تَک و دورافتاده را وصل کند.

بازیگران: «هادی محقق»، «محمد اقبالی»، «عبدالله نوری»، «امیرعباس اسکندری»، «حمدالله عزیزی»، «ماهتاب عزیزی»، «طلوع خان‌جهان بازی»، «امیر مهدی نوری»، «یاور تخشا»، «عیسی خیبرمنش»، «محمد علوی»، «گلی جان فتحی» و «محمد واصلی».

دِرب

فلم «دِرب» در استان کهگیلویه و بویراحمد و در روستا‌های اطراف شهر سوق فلمبرداری شده است.

«او خوب سنگ می‌زند»، «ممیرو» و «ایرو» از جمله ساخته‌های «هادی محقق» هستند که در دوره‌های پیشین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده‌اند.

«رضا محقق» هم در کارنامه سینمایی خود تهیه‌کنندگی فلم‌های متعددی از جمله «او خوب سنگ می‌زند»، «ممیرو»، «ایرو»، «نگاهی به آسمان»، «شهر خاموش» و... را دارد.

از جمله جوایزی که هادی و رضا محقق برای آثارشان دریافت کرده‌اند می‌توان به جایزه بهترین فلم بخش بین‌الملل و بهترین دستاورد هنری از سی‌ودومین دوره جشنواره فیلم فجر برای فلم «او خوب سنگ می‌زند»، جایزه فیپرشی و جریان‌های نو بیستمین جشنواره فلم پوسان برای فلم «ممیرو» و نامزدی بهترین فلم نهمین جشنواره بین‌المللی فلم پکن برای «ایرو» اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

ساخت «سرزمين آبي» محصول مشترک سينماي ايران و اروپا

«بی مادر»؛ روایت‌گر داستان متفاوتی در ژانر اجتماعی‌

«هومن سیدی» با فلم «بی رویا» به جشنواره فیلم فجر می رود

روزمرگی های یک دامپزشک در «برف آخر»

اسامی 22 فلم راه یافته به بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر ایران

روایتی متفاوت از جنگ در «2888»

روایت غربت هنرمندان در فلم «بدون قرار قبلی»

م ا 

نظر شما
ارسال نظر