نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2589
-
الف
+

«بی مادر»؛ روایت‌گر داستان متفاوتی در ژانر اجتماعی‌

در این گزارش با «بی مادر» یکی از فلم های بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر ایران آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم 2، چهلمین جشنواره فلم فجر، مهمترین جشنواره سینمایی ایران و منطقه، همه ساله از 12 تا 22 دلو (بهمن) سال روان در تهران برگزار خواهد شد.

۲۲ فلم بلند سینمایی در بخش سودای سیمرغ و دیگر آثار در دو بخش فرهنگی و رقابتی در این دور از جشنواره به نمایش گذاشته می شود.

براین اساس، قصد داریم در سلسله گزارش هایی به معرفی آثار سینمایی راه یافته به بخش سیمرغ چهلمین دور برگزاری این جشنواره بپردازیم.

در ادامه مطلب شما را با «بی مادر» یکی از فلم های مهم ترین بخش جشنواره فلم فجر آشنا می کنیم.

«بی مادر» فلمی به کارگردانی «سید مرتضی فاطمی» و تهیه‌کنندگی «محمدرضا مصباح» و «علی اوجی» محصول سال ۱۳۹۹ است.

داستان: انسان چیزی به دست نمی‌آورد، مگر چیزهایی از دست بدهد...

بازیگران:

«امیر آقایی»

«امیر آقایی» زاده ١٠  اسد(مرداد) ۱۳۵۴ در ارومیه فارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی است و از سال ۱۳۷۴ خورشیدی کار بازیگری را به صورت جدی و حرفوی شروع کرد.

آقایی کار خود را از تیاتر آغار کرد و اولین کار وی در این عرصه تحت نام «آنسوی آینه» را در کنار استاد خود بانو «آزیتا حاجیان» اجرا کرده است.

اولین سابقه بازیگری وی در سینما با بازی در فلم «ارتفاع پست» به کارگردانی «ابراهیم حاتمی کیا»  در سال 80 اتفاق افتاد و اولین سریال تلویزیونی اش «خاک سرخ» بود که سال 81 نشر گردید.

این هنرمند ایرانی طی سال های 84 تا 96 در سریال های «اولین شب آرامش»، «بی گناهان»، «عبور از پاییز»، «ارمغان تاریکی»، «راستش را بگو»، «سرزمین کهن»، «یادآوری»، «آسمان من»، «چرخ و فلک» و «نوار زرد»  ایفای نقش کرده است.

 

«میترا حجار»

«میترا حجار» زاده 15 دلو(بهمن) 1355 در مشهد، بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است.

 حجار با تحصیل در رشته کارگردانی در امریکا، از سال 76 و با فلم «غریبانه» وارد سینما شد.

وی در سال 1377 در فلم «فریاد»، بازی قابل توجهی از خود ارائه داد. پس از آن با بازی در «متولد ماه» مهر ساخته «احمد رضا درویش» در سال 1378 چنان بازی قدرتمندی را به نمایش گذاشت که هیئت داوران هجدهمین جشنواره فجر جایزه بهترین بازیگر نقش اول را به او دادند.

وی در سال 1380 با سریال «پلیس جوان» وارد قاب تلویزیون شد و اولین تجربه خود را در عرصه سریال های تلویزیونی رقم زد.

بانو حجار در فلمهای «فرياد» (۱۳۷۷)، «شب‌های تهران» (1379)، «مزاحم» (1380)، «قارچ سمی» (1380)، «رخساره» (1380)، «ملاقات با طوطی» (۱۳۸۲)، «بازنده» (۱۳۸۳)، «این ترانه عاشقانه نیست» (1384)، «آناهيتا» (۱۳۸۷)، «خاک و آتش» (۱۳۸۹)، «من همسرش هستم» (۱۳۹۰)، «دلتنگی‌های عاشقانه» (1391)، «خط ویژه» (1392)، «اعترافات ذهن خطرناک من» (۱۳۹۳)، «آتش بس 2» (۱۳۹۳)، «360 درجه» (۱۳۹۳) و «تپلی و من» (1398) و سریال هایی چون «گمشده» (1388)، «سرزمین کهن» (۱۳۹۲)، «دیوار به دیوار2» (۱۳۹۷) و «از یاد رفته» (1398) به ایفای نقش پرداخته‌ است.

 

«پژمان جمشیدی»

«پژمان جمشیدی» زاده ۲۰ سنبله(شهریور) ۱۳۵۶ خورشیدی در تهران است، وی به عنوان بازیکن خط میانی در تیم هایی چون پرسپولیس، سایپا، پاس تهران و . . . حضور داشته‌ است. 

اولین حضور جمشیدی در قاب تلویزیون، سال 1390 در سریال «ساختمان پزشکان» است. اما شهرت وی بیشتر برای سریال «پژمان»(1392) ساخته‌ سروش صحت می‌باشد.

جمشیدی پس از دو سریال و یک تیاتر با فلم «آتش بس 2» وارد سینما شد و در فلم هایی که بخش اعظمی از آن در ژانر کمیدی بود مانند «۵۰ کیلو آلبالو»، «تگزاس»، «خوب، بد، جلف»، «ماهمه با هم هستیم»، «تگزاس۲» و «خوب، بد، جلف۲» حضور پیدا کرد.

در پیوند با این خبر بخوانید:

«هومن سیدی» با فلم «بی رویا» به جشنواره فیلم فجر می رود

روزمرگی های یک دامپزشک در «برف آخر»

اسامی 22 فلم راه یافته به بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر ایران

روایتی متفاوت از جنگ در «2888»

روایت غربت هنرمندان در فلم «بدون قرار قبلی»

ع ا

نظر شما
ارسال نظر