نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2734
-
الف
+

«علی نصیریان»: نقش تاثیرگذار و رضایت مخاطب برایم کافی است

«علی نصیریان» بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران در یک مصاحبه از جدیدترین فعالیت هایش گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «علی نصیریان» بازیگر کهنه کار سینما و تلویزیون ایران که مخاطبان آی فیلم 2 شاهد هنرنمایی وی در سریال هایی چون «هزاردستان»، «روشن تر از خاموشی»، «پرواز در حباب»، «تصمیم نهایی»، «میوه ممنوعه»، «شیخ بهایی»، «رویای گنجشک ها» و «برادر جان» بودند، طی یک مصاحبه از جدیدترین فعالیت هایش گفت.

وی به میزان گفت: به تازگی چند پیشنهاد برای بازی در تلویزیون و سینما دارم که باید همه آن‌ها را بررسی کنم، فعلا در حال مطالعه فلمنامه این آثار هستم و باید دید در آخر چه خواهد شد.  آخرین بار برای بازی در فلم سینمایی «روشنایی» به کارگردانی «میکائیل کوشان» مقابل کمره رفتم، بعد از آن فلم هنوز کار تازه‌ای را قبول نکرده ام.

بازیگر سریال «برادر جان» درباره حضورش در فلم «روشنایی» عنوان کرد: به نظرم فلم خوبی شده است، در این فلم با «حسین پاکدل» همبازی بودم، این دومین تجربه کارگردانی کوشان بود، اما به طور کلی از پس فلم برآمد.  

بازیگر «میوه ممنوعه» درباره دلیل کم کاری خود در سینما افزود: واقعیت از سویی خسته ام و حوصله هر کاری را ندارم، اثر باید خیلی جذاب باشد تا بازی در آن را بپذیرم، در ضمن دو سال گذشته کرونا اجازه نداد در پروژه خاصی حضور داشته باشم اما حالا که این بیماری فروکش کرده اگر فلمنامه خوبی به دستم برسد بازی می‌کنم.  

وی درباره احتمال حضورش در جشنواره فجر افزود: امسال هیچ فلمی را در جشنواره فلم فجر ندارم، فکر می‌کردم که شاید روشنایی به فجر برسد، اما این طور نشد، به طور کلی بردن جایزه برای من چندان جذاب نیست، این اتفاقات برای جوانان جذابیت دارد، برای من همینکه یک نقش درست و تاثیرگذار را بازی کنم و مخاطب از من راضی باشد کافی است.  

نصیریان در پایان درباره فعالیت‌های خود در سال آینده گفت: باید دید بالاخره این کرونا تمام می‌شود یا نه، اگر با همین روند واکسن زدن مردم انجام شود امیدوارم که سال آینده با آرامش بیشتری بتوانم به بازیگری فکر کنم و نگران بیماری کرونا نباشم.

«علی نصیریان» زاده ۱۵ دلو(بهمن) ۱۳۱۳ در تهران بازیگر، نویسنده و کارگردان سینما، تیاتر و تلویزیون اهل ایران است.

نخستین فعالیت او در سینمای ایران در فلم تحسین شده «گاو» محصول سال 1348 ساخته «داریوش مهرجویی» کارگردان کهنه کار سینمای ایران بود.

وی سال 1359در اولین پروژه تلویزیونی بزرگ بعد از انقلاب اسلامی ایران، یعنی سریال «هزار دستان» ساخته مرحوم «علی حاتمی» که چندی پیش از شبکه آی فیلم2 به نشر رسیده بود بازی کرد. 

نصیریان در سال 1362 نقش قاضی شارح را در سریال «سربداران» به کارگردانی «محمدعلی نجفی» ایفا کرد، نقشی که بین تمام نقش هایش تا آن تاریخ، منحصر به فرد بوده است.

این هنرمند ایرانی همچنان سال 1380 در سریال «همسایه ها»در کنار بازیگرانی چون«گوهر خیر اندیش»، مرحوم «حسین یاری»، «محمد رضا شریفی نیا» و «امین حیایی» به ایفای نقش پرداخت.

«علی نصیریان» در سال 1381 در اولین دوره انتخاب چهره های ماندگار، به عنوان چهره ماندگار عرصه هنر معرفی شد و در سال 1384 نشان درجه یک فرهنگ و هنر ایران را گرفت.

وی در سال 1386 یکی دیگر از شاهکارهایش را در سریال «میوه ممنوعه» به کارگردانی «حسن فتحی» به تصویر کشید.  

بیشتر بخوانید :

«علی نصیریان» با «روشنایی» به جشنواره فجر می رود

 

«علی نصیریان» عضو فرهنگستان هنر ایران شد

بازیگر سریال «میوه ممنوعه»: درباره نقش هایی که قرار است بازی کنم، تحقیق می کنم

آرزوی «علی نصیریان» در سال نو خورشیدی

تلخ‌ترین اتفاق زندگی استاد«علی نصیریان» از زبان «کامران تفتی»+ویدیو

جدیدترین حضور «علی نصیریان» در یک فیلم

«علی نصیریان»:وسواس زیادی برای انتخاب نقش دارم

ع ا 

نظر شما
ارسال نظر