نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2006
-
الف
+

روایتی متفاوت از جنگ در «2888»

در این گزارش با «2888» یکی از فلم های مهم ترین بخش جشنواره فلم فجر آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم 2، چهلمین جشنواره فلم فجر، مهمترین جشنواره سینمایی ایران از سال ۱۳۶۱  هجری خورشیدی تاکنون، از 12 تا 22 دلو (بهمن) سال روان در تهران برگزار خواهد شد.

۲۲ فلم بلند سینمایی در بخش سودای سیمرغ و دیگر آثار در دو بخش فرهنگی و رقابتی در این دور از جشنواره به نمایش گذاشته می شود.

براین اساس، قصد داریم در سلسله گزارش هایی به معرفی آثار سینمایی راه یافته به بخش سیمرغ چهلمین دور برگزاری این جشنواره بپردازیم.

در ادامه مطلب شما را با «2888» یکی از فلم های مهم ترین بخش جشنواره فلم فجر آشنا می کنیم.

«2888» با نام قبلی «سوباشی» که به موضوع جنگ ایران و عراق می پردازد؛ در بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فجر حضور دارد، در این فلم هشت سال جنگ ایران و عراق روایت می‌شود و از روز اول تا روز آخر جنگ را دربرمی‌گیرد.

در این فلم با یک فضای جنگی متفاوت روبرو هستیم و نام بسیاری از شخصیت‌های مهم زمان جنگ که در جبهه‌ها حضور داشتند و شهید شدند یا رشادت داشتند آورده شده است.

داستان: «حمیدرضا پگاه» بازیگر نقش «بیژن عاصم» افسر کنترل شکاری شیرازی، در دوران جنگ نقش به سزایی در نبرد‌های هوایی ایفا کرده را بازی می‌کند.

بازیگران: «حمیدرضا پگاه»، «حامد کمیلی»، «امین حیایی»، «هادی حجازی‌فر»

حمیدرضا پگاه بازیگر سینما و تلویزیون ایران، در سال ۱۳۷۲ پیشنهاد بازی در سریال «ضلع ششم» به کارگردانی مسعود فروتن را پذیرفت و فعالیت در عرصه‌ هنر را آغاز کرد. او یک دوره‎ی فن بیان نزد خانم فهیمه رستگار گذراند و خود را برای ورود به دنیای بازیگری آماده ساخت.

پگاه، فعاليت سينمايي خود را در سال ۱۳۸۱ و با بازي در فلم «اين زن حرف نمی زند» آغاز كرد. بازی در سریال «تفنگ سرپر» (۱۳۸۰)، در کنار بزرگانی چون خسرو شکیبایی، نقطه‌‌ی اوجی در کارنامه‌‎ی این هنرمند محسوب می‌شود.

«حامد کمیلی» فعالیت هنری‌اش را با بازی در تیاتر آغاز کرد. او با ایفای نقش در سریال «پرواز در حباب» (1385) به کارگردانی سیروس مقدم، به چهره‌ای شناخته‌شده در تلویزیون مبدل شد.

این هنرمند در سال 1387 با بازی در فلم «تردید» پا به عرصه‌‌ سینما گذاشت.

کمیلی در سریال هایی نظیر «اغما» (1386)، «نقش جهان» (1386)، «ملک دل» (1386)، «پیامک از دیار باقی» (1386)، «پروانه» (1392) و «پرده‌نشین» (1393) بازی کرده است.

این هنرمند همچنین در فلم هایی چون «پسر آدم، دختر حوا» (1387)، «دو خواهر» (1387)، «پرستوهای عاشق» (1388)، «شکلات داغ» (1388)، «طلاق به سبک ایرانی» (1388)، «هر چی خدا بخواد» (1389)، «دردسر بزرگ» (1389)، «پایان‌نامه» (1389)، «اخلاقتو خوب کن» (1389) و «زیباتر از زندگی» (1390) به ایفای نقش پرداخته‌ است.

«امین حیایی» فعالیت هنری‌اش را با تیاتر آغاز کرد و در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی-سیاسی نیروی هوایی ایران به فعالیت پرداخت.

او در سال 1371 با ایفای نقش در فلم «دو همسفر»، قدم به عرصه‌ سینما گذاشت و در سال 1373 با بازی در سریال «آپارتمان» فعالیت در تلویزیون را آغاز کرد.

از جمله دستاوردهای این هنرمند می‌توان به نامزدی دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فلم «براده‌های خورشید» (1374) و دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای «شب» (1386) از جشنواره‌ فلم فجر اشاره کرد.

«هادی حجازی‌فر» بازیگر سینما و کارگردان تیاتر می باشد.

از فلم‌های او می‌توان «ایستاده در غبار»، «ماجرای نیمروز»، «لاتاری» و «به وقت شام» را نام برد. وی در جشن خانه سینما و جشن منتقدان برنده و در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر کرکتر اول مرد شد.

در نظرسنجی سایتی معتبر به عنوان بهترین بازیگر مکمل مرد سی‌و پنجمین دوره جشنواره فجر از نگاه تماشاگران شناخته شد. 

ع ا

نظر شما
ارسال نظر