نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2382
-
الف
+

بازیگر سریال «دردسر های عظیم»:مردم افغانستان در قلب ایرانی ها جای دارند

«مهدی هاشمی» بازیگر سینما و تلویزیون ایران در مصاحبه با خبرنگار آی فیلم 2 از جدیدترین فعالیت های هنری اش گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «مهدی هاشمی» بازیگر سینما، تیاتر و تلویزیون ایران که مخاطبان آی فیلم 2 هنرنمایی وی را در سریال های «کوچک جنگلی»، «زعفرانی»، «در جستجوی آرامش»، «سلطان و شبان»، «کارآگاهان»، «طلسم شدگان»، «دردسر های عظیم 1»، «دردسرهای عظیم 2»، «علی‌البدل» و «روزگار قریب» مشاهده کردند در مصاحبه با خبرنگار آی فیلم 2 از جدیدترین فعالیت هایش گفت.

هاشمی درباره اشتراکات فرهنگی منطقه و تاسیس شبکه های ماهواره ای چون آی فیلم 2 در نزدیکی و همبستگی بین کشور ها عنوان کرد: قطعا اگر در حیطه فرهنگی فعالیت شود همبستگی ها بیشتر خواهد شد و تاثیرات خوبی دارد، باید باید با نگاه باز و  بدون جبهه گیری به مسائل پرداخته شود تا اثرات مثبت داشته باشد، زبان مشترک بین کشور های فارسی زبان که همه از یک ریشه هستند عامل پیوند بین ملت ها شده است و زبان نماینده فرهنگ ها است و باید پاس داشته شود.

وی افزود: قرار است یک فلم سینمایی تولید شود که در آن جلوه ای متفاوت و مثبت از کشور افغانستان را نمایش دهد و من نیز در این اثر در نقش یک افغانستانی را بازی کنم.

این هنرمند ایرانی در باره رسالت بازیگران گفت: بازیگر اگر توانمند و فراخ نگر باشد می تواند در نقش تمام آدم های این دنیا بازی کند، همچون «آنتونی کوئین» که در کرکتر های متفاوت بسیار خوش درخشیده است. 

در پایان این مصاحبه هاشمی خطاب به مخاطبان آی فیلم 2 در کشور افغانستان گفت: مردم افغانستان در قلب ایرانی ها جای دارند و با تمام وجود و احساس از آن ها دفاع می کنند.

«مهدی هاشمی» زاده ۱۶ قوس(آذر) ۱۳۲۵، بازیگر، کارگردان و فلمنامه‌نویس ایرانی است.

وی فارغ‌التحصیل رشته‌ی هنرهای نمایشی از دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. او در سال 1348 با مشارکت داریوش فرهنگ و چند تن دیگر، گروه تئاتر «پیاده» را تشکیل دادند. وی در آن گروه به عنوان بازیگر، کارگردان و نویسنده به فعالیت پرداخت.

این هنرمند بازی در سینما را از سال 1359 با فلم «زنده باد» ساخته‌ «خسرو سینایی» آغاز كرد و با سریال تلویزیونی «سلطان و شبان» (1363-1360) به شهرت رسید.

از جمله افتخارات این هنرمند، می‌توان به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای ایفای نقش در فلم های «دو فیلم با یک بلیط» (1369)، «آقا یوسف» (1389) و «آلزایمر» (1389) و نامزدی دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای «همسر» (1372) از جشنواره‌ فلم فجر اشاره کرد.

در پیوند با این خبر بخوانید:

«مهدی هاشمی»: خجالت می کشم نقش کمدی بازی کنم

نقش متفاوت بازیگر «دردسرهای عظیم» در یک سریال انیمیشنی

م ا 

نظر شما
ارسال نظر