نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4402
-
الف
+

دلایل ماندگاری سریال «قصه های مجید» از زبان 2 آموزگار

بازیگران «قصه‌های مجید» در یک مصاحبه از دلایل ماندگاری این سریال گفتند.

به گزارش آی فیلم 2، سریال «قصه‌های مجید» به کارگردانی «کیومرث پوراحمد» که تولید سال ۱۳۶۹ است، از سریال های ماندگار و خاطره انگیز دهه 60 می باشد.

داستان این سریال ماجراهای پسربچه‌ نوجوانی را به تصویر می‌کشد که همراه «بی بی» خود زندگی می‌کند؛ پسرکی که اهل شعر و شاعری است و با شیطنت‌هایش گاهی بی بی را کلافه می‌کند.

این سریال از کتابی به قلم «هوشنگ مرادی کرمانی» اقتباس شده است و از جمله بازیگران آن می‌توان به شادروان «پروین دخت یزدانیان»، «مهدی باقربیگی»، «جهانبخش سلطانی»، «جمشید صدری»، «مرتضی حسینی»، «علیمراد کیوانداریان» و «محمدعلی میاندار» اشاره کرد.

اکنون پس از ۳۰ سال، 2 نفر از آموزگاران این سریال در یک مصاحبه به بیان خاطرات خود پرداخته‌اند؛ «محمدعلی میاندار» در خصوص بازی در این نقش به خبرنگار فارس گفت: سال ۶۷ بود که کیومرث پوراحمد نوشته‌های هوشنگ مرادی کرمانی را با شرایط اصفهان تطبیق داد و قصه‌های مجید را ساخت که همه ما در زندگی و مکتب تجربه کردیم؛ یادم می‌آید پوراحمد از بازیگران دعوت کرد تا برای تست‌ها اشتراک کنند و من هم که بازیگر تیاتر بودم به تست‌ها رفتم و برای نقش آموزگار ریاضی انتخاب شدم.

وی افزود: خاطرات بسیاری از این سریال دارم که از جمله آنها سکانسی است که قرار بود از مجید جدول ضرب بپرسم و بلد نبود. در منزل به حفظ جدول ضرب می‌پرداخت و بازهم در کلاس درس نمی‌توانست پاسخ دهد و من هم با دانه‌های آن تسبیح معروف غلط‌هایش را می‌شمردم و بعد قرار بود به‌خاطر هر جوابی که به‌ اشتباه پاسخ می‌داد او را با چوب تنبیه کنم و چوب از کنار دستش را رد کنم اما خود مجید می‌گفت نه چوب را کف دستم بزن.

میاندار تصریح کرد: پس از بازی در آن نقش اطفال از من بسیار می‌ترسند، اما من بسیار مهربان هستم و همه اطفال را دوست دارم. سریال قصه‌های مجید بسیار جالب بود و ماندگار شد چرا که نسبت به بقیه سریال ها متفاوت بود و با سرگذشت همه ما خاطره بازی کرد.

یکی دیگر از افرادی که در نقش آموزگار در این سریال ایفای نقش کرد، «مرتضی حسینی» بود که در نقش‌های آموزگار ریاضی؛ ادبیات، ورزش و علوم ایفای نقش کرد.

وی در خصوص خاطره‌انگیزترین سکانس‌های این سریال اظهار داشت: وقتی معلم ورزش مجید بودم نمره ورزش او را ۶ دادم، اما مجید اصرار داشت که نمره من کم است و یک روز بی‌بی را به مدرسه آورد و قرار شد جلوی بی‌بی از وی امتحان بگیرم.

حسینی ادامه داد: با مجید و بی‌بی به میدان ورزش مدرسه رفتیم؛ به مجید گفتم ده توپ بسکتبال به سمت حلقه پرتاب کن و اگر چهارتای آنها وارد حلقه شد به تو ۲۰ می‌دهم، نگاهی به او کردم و گفتم اصلاً دوتا، نه اصلاً یکی از آنها را وارد سر حلقه کنی قبول است اما مجید نمی‌توانست این کار را انجام دهد و یکی از خاطره‌انگیزترین سکانس‌های سریال را رقم زد. البته با تلاش موفق شد نمره خوبی از من بگیرد اما بقیه درس‌ها را از دست داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ سال از ساخت این سریال می‌گذرد، ما در قصه‌های مجید زندگی کردیم و خاطرات بسیاری را با آن دارم. نه‌تنها دوست دارم به قصه‌های مجید برگردم، بلکه دوست دارم به سال‌های اوایل ورودم به وزارت معارف(آموزش‌وپرورش) یعنی ۵۸ و ۵۹ برگردم چرا که عاشق آن روزها هستم.

بیشتر بخوانید:

دانلود سریال «قصه های مجید»

ستاره «قصه های مجید» را بیشتر بشناسید

ستاره سریال قصه های مجید بعد از 20 سال دوباره درخشید

بازگشت خالق «قصه‌های مجید» به جشنواره فلم فجر

دردسرهای شهرت برای «مجید» قصه های مجید

«قصه های مجید» به زبان صربی ترجمه و منتشر شد

ماجرای انتخاب بی‌بی «قصه‌های مجید» از زبان «کیومرث پوراحمد»

«بی بی قصه های مجید» را بیشتر بشناسید+تصاویر

خالق «قصه های مجید» به کرونا مبتلا شد

مجید «قصه های مجید» این روزها چه می کند؟

ع ا

نظر شما
ارسال نظر