نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3456
-
الف
+

همکاری مشترک «عارف جعفری» و «سعید آتانی» در تیتراژ سریال »پس از آزادی»

در این گزارش تیتراژ سریال «پس از آزادی»  را با صدای «سعید آتانی» و «عارف جعفری» شنونده هستید.

به گزارش آی فیلم 2، تیتراژ پایانی سریال در حال نشر «پس از آزادی» از رسانه ملی ایران به کارگردانی «محمد علی باشه آهنگر» را «سعید آتانی» آوازخوان ایرانی به صورت مشترک با «عارف جعفری» آوازخوان افغانستانی خوانده است.

سریال «پس از آزادی» با هنرنمایی بازیگران مطرح ایرانی چون «اصغر همت»، «رضاداودنژاد»، «انديشه فولادوند»، «خسرو شهراز»، «قاسم زارع»، «اميد روحانی»، «سام كبودوند»، «رويا جاويدنيا»، «الميرا دهقانی» و بازیگران افغانستانی چون «محمد موسی اكبری»، «عبدالصبور خالقی»، «ناديا پروانی» و «سبحان حسينی»  با موضوع خانوادگی-اجتماعی در حال نشر می باشد.

لازم به ذکر است «عارف جعفری» آوازخوان، آهنگ‌ساز، ادیب، شاعر و هنرمند معاصر افغانستان در سال 1353 در باغچار ولایت ارزگان دیده به جهان گشود.

او از همان نوجوانی به هنر موسیقی و ادبیات علاقه داشت و افزون بر سرایش شعر، سازهای نی، کیبورد و هارمونیه را نیز در جوانی فرا گرفت.

جعفری نیز در زمینه ادبیات هم دستی بر آتش داشته و کتاب«از جنس پریشانی» را چاپ و روانه بازار کرده است، وی از بنیان‌گذاران خانه ادبیات افغانستان در ایران و نیز عضو هیئت مدیره آن است.

عضویت در دبیرخانه جشنواره ادبی قند پارسی، دبیرخانه سلسله همایش‌های نقد ادبی «شب‌های کابل» ،شورای نویسندگان فصل­نامه «فرخار» و داوری مرحله مقدماتی مسابقه آوازخوانی «نواهنگ» ویژه مهاجران افغانستانی در شبکه آی فیلم 2 از دیگر فعالیت‌های  «عارف جعفری» به شمار می‌رود.

«صیاد»، «رود»، «صبا مزار میرم»، «پرواز» و «تا آن سوی سمرقند» از جمله آلبوم هایی است که تا کنون از «عارف جعفری» این آوازخوان افغانستانی نشر شده است.

 گفتنی است «سعید آتانی» آوازخوان ایرانی متولد سال ۱۳۶۰ خورشیدی است.

وی دانش آموخته موسیقی و عضو خانه موسیقی ایران، سولیست آواز ارکستر ملی و سنتی صدا سیمای ایران و مدیر مسئول آموزشگاه موسیقی «دل آهنگ» است.

از برخی از سوابق هنری این آوازخوان ایرانی می توان به  خوانندگی تیتراژ سریال «شمعدونی»، خوانندگی گروه موسیقی دنگ شو به مدت ۵ سال، خوانندگی آلبوم اتاق گوشواره در سال ۹۳، خوانندگی فلم های سینمایی «آفتاب، مهتاب، زمین»، «عشقولانس، مرکز فوریت های عشقی»، خوانندگی نماهنگهای «وارث آدم»، «نخستین گل»، «بیقرار»، «حسن مکرر»، «محرم»، «گوهر تابان»، «موج خروشان»، همکاری در ساخت موسیقی متن سریال های «دزد و پلیس» و «پژمان» اشاره کرد.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر