نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2646
-
الف
+

«غلامحسین لطفی»: در «خانه به دوش» سعی کردم بهترین بازی‌ام را ارائه بدهم

«غلامحسین لطفی» بازیگر کهنه کار سینما و تلویزیون ایران از دلایل دوری خود از عرصه بازیگری گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «غلامحسین لطفی» بازیگر کهنه کار سینما و تلویزیون ایران که مخاطبان شبکه آی فیلم2 نقش آفرینی وی را در سریال «خانه به دوش» شاهد بودند، در یک مصاحبه از دلایل دوری خود از عرصه بازیگری گفت.

وی در مورد دلایل این غیبت به ایسنا گفت: اینکه آدم ها پیدایشان نیست حتما یک عده نمی‌خواهند که آدم پیدایش باشد، وگرنه هنرپیشه یا کارگردان همیشه باید فعالیت داشته باشد. من زمانی روزی سه فلم سینمایی بازی می کردم و همه منتظرم بودند، اینکه الان نیستم خواسته من نیست.

وی ادامه داد: شب ها که صفحه شخصی ام را چک می کنم، صفحه ای به نام هنرپیشه هایی که کنار گذاشته شده اند، تشکیل شده که در آن اسم من نیز وجود دارد، می‌خواهم بگویم ما را کنار نگذاشته اند، ما خودمان کار نمی کنیم چون شرایط، شرایط خوبی نیست.

بازیگر سریال «خانه به دوش» در مورد تمایل به همکاری در پروژه های جدید عنوان کرد: نه دستمزد خوب می دهند و نه نقش های خوبی برای ما وجود دارد. من از آن دسته بازیگرها هستم که تا نقشم را دوست نداشته باشم، به هر قیمتی قبول نمی‌کنم و اقدام به بازی نمی‌کنم. اگر از گرسنگی بمیرم هم این کار را نمی‌کنم و هرگز قبول نمی کنم.

وی در همین راستا ادامه داد: از ما به عنوان هنرمندان کنار گذاشته شده یاد می کنند، مردم هم آگاهی ندارند، نگاه می‌کنند و دلشان به حال ما می سوزد و فکر می‌کنند ما بدبختیم و یک عده ما را کنار گذاشته اند و ما طرد شده ایم. خیر، ما نه بدبخت هستیم و نه کسی می‌تواند ما را کنار بگذارد. هیچکس حق ندارد ما را کنار بگذارد، اینکه می گویند ما کنار گذاشته شده ایم به روحیه آدم ها برمی‌خورد.

بازیگر سریال «به رنگ صدف» در مورد پیشنهادهای جدید اظهار داشت: هنوز به من پیشنهاد می‌شود، حتی در همین یک سال گذشته شاید بگویم حداقل ۲۰ پیشنهاد از سوی تهیه کننده و کارگردان های مختلف داشتم اما یا از داستان خوشم نمی‌آید یا نقش و اینکه اکثرا از من نقش کوتاه می‌خواهند! من دیگر نقش کوتاه بازی نمی‌کنم.

لطفی افزود: آن زمان که نقش‌های کوتاه را بازی می‌کردم می خواستم بگویم برای من هنرمند نقش کوتاه و بلند فرقی ندارد. من در سریالی مثل «خانه به دوش» یکی از نقش های اصلی داستان بودم و الان نمی توانم برای 5 دقیقه نقش آفرینی، نقشی را قبول کنم.

وی در پایان با اشاره به تغییر سلیقه مخاطبان اشاره کرد: مردم این‌ روزها بیشتر شبکه آی فیلم را که سریال های قدیمی را پخش می‌کند، دنبال می‌کنند. به عنوان مثال سریالی مثل «خانه به دوش» تاکنون بارها پخش شده و هر بار هم بیننده دارد. در «خانه به دوش» سعی کردم بهترین بازی‌ام را ارائه بدهم. چرا دیگر ما مثل این سریال ها را نداریم؟

«غلامحسین لطفی» زاده ۲۰ عقرب(آبان) ۱۳۲۸ خورشیدی در قزوین، دارای ماستری بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دکترای افتخاری تیاتر است.

او علاوه بر بازیگری به نویسندگی و کارگردانی هم پرداخته‌است. آغاز فعالیت سینمایی وی در سال 1356 با فلم «صبح خاکستر» به کارگردانی «تقی مختار» بوده‌ است.

«دلیران تنگستان»، «بایرام»، «ساختمان پزشکان»، «خانه به دوش»، «پژمان»، «معراجی ها»، «بچه های نسبتا بد» و ... از جمله کارهای تلویزیونی این هنرمند است.

بیشتر بخوانید:

دلیل ماندگاری سریال «خانه به دوش» در اذهان مردم از زبان «غلامحسین لطفی»

دانلود سریال «خانه به دوش»

اتفاقی که بازیگر سریال «خانه به دوش» را راهی شفاخانه کرد

ع ا

نظر شما
ارسال نظر