نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3978
-
الف
+

نمایش رنج ها و مشقت های مهاجران افغانستان در اثر جدید «بهناز زحمتکش»

«بهناز زحمتکش» با نمایش «بی سر و زمین» با پرداختن به موضوع مهاجرت افغانستانی‌ها به ایران در جشنواره «چتر زندگی» خوش درخشید.

به گزارش آی فیلم 2، «بهناز زحمتکش»، بانوی هنرمند یزدی با نمایش «بی سر و زمین» با پرداختن به موضوع مهاجرت افغانستانی‌ها به ایران در پی حوادث اخیر در افغانستان به مرحله نهایی جشنواره «چتر زندگی» راه یافت و از بین ۱۶ اثر ارسالی در این جشنواره خوش درخشید و مقام‌های متعددی کسب کرد.

بانو زحمتکش با این اثر نمایشی، جایزه مقام سوم بخش کارگردانی و مقام دوم بخش ایده نمایش و متن را از آن خود کرد.

«مهرنوش مقیمی» بازیگر نقش اول این نمایش نیز حائز رتبه اول بخش بازیگر زن جشنواره شد. هیأت داوران همچنین در بخش بازیگر مرد، از «سیدمحمد میکائیل حسینی»، بازیگر خرسال این نمایش تقدیر کردند.

نمایش بی سر و زمین

زحمتکش در یک مصاحبه درباره اثرش و موضوع آن عنوان کرد: این نمایش با الهام از اساطیر فارسی، به روایت مصائب زنی افغانستانی می‌پردازد که بعد از جنگ های داخلی در افغانستان، به منظور نجات فرزندش و یافتن وطنی جدید برای او در ازای گذشتن از حق مادری خود، رنج آوارگی و غربت را به جان خریده و او را به ایران آورده است.

وی در خصوص عوامل اجرای این نمایش عنوان کرد: به غیر از خودم که طراحی داستان و کارگردانی نمایش را بر عهده داشتم، «مهرنوش مقیمی»، «محمدمیکائیل حسینی»، «حمید اسماعیلی»، «زهرا مسعودی» و «محمد زارع» به عنوان بازیگر و همچنین گروه موسیقی که شامل دوستان افغانستانی «میلاد باریک‌زهی» خواننده و نوازنده و «ناصر خانی» خواننده همکاری کردند.

این کارگردان یزدی درباره هدفش از اجرای نمایش «بی سر و زمین» گفت: بیان معضلات و مشقت‌های مهاجران در تمام دنیا وجود دارد، هدف اصلی من از ساخت این اثر، نمایش سختی‌هایی بود که یک مهاجر افغانستانی متحمل می‌شود تا به ایران برسد و از آواره شدن زنان و دختران افغانستان می‌گوید.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر