نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3716
-
الف
+

اظهارات رئیس رادیو تلویزیون ملی افغانستان در دیدار با رسانه گران

رئیس رادیو تلویزیون ملی افغانستان در دیدار با جمعی از رسانه گران ایرانی از فعالیت های رسانه در این کشور طی ماه های اخیر گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «ضیا الحق حقمل» رئیس رادیو تلویزیون ملی افغانستان در دیدار با جمعی از رسانه گران ایرانی از تحولات افغانستان و فعالیت های رسانه در ماه های اخیر گفت.

رئیس رادیو تلویزیون ملی افغانستان در مورد فعالیت های رسانه ها در افغانستان گفت: پس از گذشت نزدیک به چهار ماه از تحولات افغانستان، سعی بر این بود که نشر برنامه‌ها و چاپ روزنامه‌ها متوقف نشود.

وی افزود: با وجود مشکلات فراوان اقتصادی، اما سعی کردیم بخش‌های مختلف خبری به‌موقع نشر شود و روال قبلی در قبال برنامه‌های مختلف ادامه یابد.

حقمل درباره همکاری با ایران در حوزه رسانه عنوان کرد: ایران به‌عنوان کشوری همسایه و هم‌زبان و فرهنگ با افغانستان دارای تجربیات ارزشمند در حوزه رسانه بوده و امیدواریم همکاری با این کشور در زمینه‌های مختلف گسترش یابد.

وی در خصوص تعداد تلویزیون و رادیوهایی که در افغانستان تولیدات دارند، بیان کرد: این اداره دارای ۳ تلویزیون ملی، ورزش و معارف و دارای ۳ رادیوی ملی، شریعت و معارف می‌باشد که حدود ۱۷۶۲ تن در این ۶ رسانه مصروف هستند. 

رئیس رادیو تلویزیون ملی افغانستان در پیوند با حضور بانوان در عرصه رسانه به خبرنگار فارس گفت: به‌دنبال ایجاد شرایط مناسب برای حضور بانوان در محافل کاری هستیم، چراکه به تخصص بسیاری از آنان نیاز بوده و بدون حضور آنها فعالیت جمعی مختل می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت افغانستان را زنان تشکیل می‌دهند، خاطر نشان کرد: حکومت طالبان معتقد است که کار کردن حق شرعی، قانونی و انسانی زنان بوده و زمانی که طالبان به کابل آمد، به زنان اطمینان داد در کار آنها مانعی ایجاد نخواهد کرد و نظر شخصی من این است که زنان حق دارند کار کنند چراکه آنها سال‌ها زحمت کشیده و درس خوانده‌اند.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر