نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2754
-
الف
+

اقدام خیرخواهانه طرفداران بازیگر فقید هندی

مرگ «پونیت راجکومار»، بازیگر پردرآمد و محبوب هندوستانی، موجی از اهدای عضو را در این کشور برانگیخت.

به گزارش آی فیلم 2، «پونیت راجکومار»، بازیگر تازه درگذشته هندی، که پیش از مرگ خود داوطلب اهدای چشم‌هایش شده بود موجی ۷ هزار نفره از داوطلبان اهدای عضو را در این کشور برانگیخت.

اطبا می‌گویند از زمان مرگ این ستاره در ماه گذشته، بیش از ۷۰۰۰ نفر داوطلب اهدای چشم پس از مرگ شده‌اند.

طرفداران این ستاره مشهور سینمای هند، پس از مرگ نابه هنگام او که با اهدای اعضای بدنش همراه شد، تحت تاثیر اقدام وی قرار گرفته‌اند.

راجکومار که به خاطر نقش‌های اکشن پرهیاهوش به ستاره قدرتمند مشهور بود ماه گذشته در سن ۴۶ سالگی و بر اثر عارضه قلبی درگذشت؛ مراسم او با حضور هزاران نفر از طرفدارانش توجه رسانه‌های جهان را به خود جلب کرد.

گزارش‌های خبری در روزهای بعد از مرگ او نشان داد که راجکومار داوطلب اهدای چشم‌هایش بوده و بافت چشمان او برای بازگرداندن بینایی چهار نفر استفاده شده است. به گفته بازماندگان راجکومار این سنت در خانواده آنها جریان دارد و هر دو والدین او نیز قبل از مرگشان داوطلب اهدای عضو شده بودند و اطبا می‌گویند که این رفتار به یک اپیدمی در منطقه محل سکونت این بازیگر تبدیل شده است؛ 

«رخا گیانچند»، مدیر پزشکی بانک بین‌المللی چشم گفت: «بعد از رسانه‌ای شدن اقدام خوب این بازیگر ما افراد زیادی را می بینیم که برای اهدای کمک می آیند و آگاهی واقعا افزایش یافته است.»

با استقبال گسترده مردم این منطقه از اهدای چشم، داوطلبان اهدای عضو مراسمی را برای بزرگداشت راجکومار برگزار کردند؛ «نارندرا مودی»، نخست‌وزیر هند، مرگ او را «پیچش بی‌رحمانه سرنوشت» دانست.

بیشتر بخوانید:

«پونیت راجکومار» درگذشت

م ا 

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین