نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3157
-
الف
+

هفت فلم و یک داور از سینمای ایران در جشنواره هند

پنجاه و دومین جشنواره بین‌المللی فلم هند (گوا) میزبان هشت فلم و یک داور از سینمای ایران خواهد بود.

به گزارش آی فیلم 2، پنجاه و دومین جشنواره فلم هند (گوا) که از قدیمی‌ترین جشنواره‌های سینمایی در آسیا است میزبان ۸ فلم و یک داور از سینمای ایران خواهد بود.

این جشنواره از روز گذشته ۲۰ نوامبر (۲۹عقرب) کار خود را آغاز نموده و در طول هشت روز برگزاری تا ۲۸ نوامبر (۷ قوس) در مجموع میزبان نمایش ۶۲۴ فلم از ۹۵ کشور جهان خواهد بود.

فلم «قهرمان» ساخته «اصغر فرهادی» فلم اختتامیه جشنواره فیلم هند (گوا) خواهد بود و در کنار آن فلم سینمایی «غیبت» ساخته «علی مصفا» محصول مشترک ایران، چک و اسلواکی، «پدران» ساخته «سالم صلواتی» و «خورشید آن ماه» به کارگردانی «ستاره اسکندری» در بخش پانورامای جهان، «کشتن خواجه» ساخته «عبد آبست» در بخش مدال یونسکو گاندی، «مامان» به کارگردانی «آرش انیسی» در بخش رقابتی فلم‌های اول و «روسری آبی» ساخته «رخشان بنی‌اعتماد» نیز در بخش آثار داوران این رویداد سینمایی به نمایش گذاشته خواهد شد. 

در این دوره از جشنواره فلم گوا «رخشان بنی اعتماد» سینماگر ایرانی به عنوان رئیس هیات داوران به همراه «استفن وولی» تهیه کننده و کارگردان بریتانیایی، «کایرو گوئرا» کارگردان و فلمنامه نویس اهل کشور کلمبیا، «ویموکی جایاسوندارا» فلمساز و منتقد اهل سریلانکا و «نیلا مادهاب پاندا» تهیه کننده و کارگردان هندی، فلم‌های بخش رقابتی اصلی این رویداد سینمایی را داوری می‌کنند.

جشنواره بین المللی هند یکی از پانزده رویداد رقابتی تقویم فیاپف (فدراسیون انجمن بین المللی تهیه‌کنندگان) است که از آنها به عنوان جشنواره های الف یاد می کنند. 

م ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر