نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2862
-
الف
+

بانوی هنرمند افغانستانی: دست از تلاش برندارید/روزی در کشور خودمان جوانان موفقی خواهیم بود

«آرزو نوری» هنرمند فعال افغانستانی با حضور دراستودیو آی فیلم 2 از دغدغه ها و آرزوی هنرمندان مهاجر گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «آرزو نوری» هنرمند فعال افغانستانی با حضور در برنامه «پنجره آی فیلم» از دغدغه ها و آرزوهای هنرمندان مهاجر گفت.

وی که در رشته نقاشی در سبک های رئالیسم، فتورئال و هایپر در تمام تکنیک های سیاه قلم، رنگ روغن، پاستل، خودکار و کالیگرافی حروف و  ... کار می کند ، در خانواده ای هنرمند زندگی می کند که مادرش مصروف خیاطی و سوزن دوزی افغانستانی است و برادرش در رشته طراحی قالب در دانشگاه تحصیل می کند.

«آرزو نوری» همچنین در تولید صنایع دستی که  ترکیبی از هنرهای های تجسمی و صنایع دستی است مثل نقاشی روی سفال، زیرلعابی، نقطه کوبی و نقاشی روی سنگ فعالیت دارد.

بانو نوری که حدود 26 سال است در ایران زندگی می کند در خصوص ورودش به عرصه هنری عنوان کرد: من به شدت علاقه داشتم که به دانشگاه بروم و درس بخوانم اما امکان آن فراهم نشد از این رو تصمیم گرفتم وارد عرصه ای شوم که مایه افتخار خانواده ام باشم، با معرفی یکی از دوستانم به کلاس های نقاشی رفتم و حدود دو سال در آنجا مصروف یادگیری بودم.

او در خصوص دشواری های حضورش در عرصه هنری اظهار کرد: هزینه فعالیت های هنری زیاد است و من حمایت چندانی نداشتم اما با خواست خداوند متعال، تشویق اطرافیان و با اراده و تلاش و سختی هایی که متحمل شدم به جایگاه امروزم دست پیدا کردم.

نقاش افغانستانی در خصوص ورودش به حیطه آموزش فعالیت های هنری عنوان کرد: من هم زمان که مصروف یادگیری بودم در خانه هم از طریق انجام فعالیت های چون خیاطی به مادرم که بعد از فوت پدرم تامین هزینه های زندگی را بر عهده داشت کمک می کردم و  پس از اتمام دوره کارآموزی با تشویش استادم بعد از 6 سال در آموزشگاهی که مصروف یادگیری بودم مصروف آموزش شدم و پس کسب درآمد و پیشرفت هایی که داشتم یک گالری کوچک برای خودم افتتاح کردم.

بانو نوری که در جشنواره های هنری مختلفی چون گل سرخ، نمایشگاه قلم لاجورد، «جان پدر کجاستی»، جشنوراه های ویژه ماه مبارک رمضان و دهه فجر اشتراک داشته است اظهار کرد: در ابتدا خانواده ام مخالفت هایی برای حضور در این عرصه داشتند اما من به راه خودم ادامه دادم اما امروز با توجه به جایگاهی که کسب کردم خانواده ام به من افتخار می کنند و مرا تشویق می کنند.

در انتها «آرزو نوری» خطاب به جوانان هنرمند و فعال افغانستانی گفت: با وجود همه سختی ها و مشکلاتی که دارید دست از تلاش بر ندارید، حتما روزی می رسد که در کشور خودمان جوانان موفقی خواهیم بودیم.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر