نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3679
-
الف
+

«رضا رویگری»: بزرگ ترین آرزویم برگشتن به روزهای گذشته است

«رضا رویگری» بازیگر سینما، تیاتر و تلویزیون در یک مصاحبه از احوالات این روزهای خود گفت.

به گزارش آی فیلم2، «رضا رویگری» بازیگر سینما، تیاتر و تلویزیون ایران که مخاطبان تلویزیون آی فیلم2 بازی وی را در سریال هایی هم چون «تنهایی لیلا»، «ملکوت» و «به کجا چنین شتابان»شاهد بودند در یک مصاحبه از احوالات این روزهای خود گفت.

وی در پیوند با آخرین فعالیت های خود در عرصه بازیگری به خبر آنلاین گفت: برای ایفای نقش در سریال«جزیره»، هنوز نه قرارداد بسته و نه مقابل کمره رفته‌ام. مثل همیشه با من تماس گرفتند و نقش را پیشنهاد دادند. زمانی که پیشنهاد داده شد، هنوز فلم نامه کامل نبود.

بازیگر سریال «ملکوت» ادامه داد: در چند پروژه برای بازی دعوت شدم اما نپذیرفتم چون سطح کیفی کارها خوب نبود و آن چه دلم می خواست، نبود. برای سریال «سلمان فارسی» هم دو روز دعوتم کردند و به لوکیشن رفتم و کار را دیدم، اما حرفی از بازی در سریال نشد. مطمئن هستم «سلمان فارسی» اثر خوبی از کار درمی آید و کار میرباقری بد نمی شود.

«رضا رویگری» در پیوند با بهترین نقش خود اظهار داشت: بازی در سریال «مختارنامه» در نقش «کیان ایرانی». اثری را که مردم دوست دارند و دلی بازی کرده ام، دوست دارم. من برای کارم زحمت کشیدم و خدا کند مردم بپسندند.

وی در پاسخ به سوال «از زمان ورودتان تاکنون آیا به خواسته های خوددر بازیگری رسیده اید؟» گفت: خیر، هر چند از این که در دل مردم جای دارم و مرا دوست دارند، راضی هستم. هر کسی در زندگی‌اش هدف هایی دارد و مایل است در کارهای ماندگاری بازی کند و من هم در کارنامه‌ام اثر ماندگار زیاد دارم. درگذشته با محمدرضا آهنج سریال «ملکوت» را کار کردم که نقش ام را خیلی دوست دارم و خود آهنج هم نقش من را دوست داشت و تایید کرد.به تازگی آقای آهنج تماس گرفت و برای اثر جدیدش با من گفت و گو کرد و قرارداد بستم.

بازیگر سریال «به کجا چنین شتابان» در مورد حسرت بازی در یک نقش دلخواه و ماندگاری نقش ها عنوان کرد: حسرت بازی در خیلی از نقش ها بر دلم مانده است. اگر با عشق و علاقه بازی کنی و انتخاب درستی داشته باشی، ماندگار می شوی. البته اگر بازیگران قصه خوبی دست شان بیاید، می توانند نقش ماندگاری داشته باشند اما فلم نامه خوب ،کمتر نوشته می شود.

وی در مورد بازی در نقش های منفی و خاکستری ابراز داشت: معتقدم هر انسان بدی، محاسنی هم دارد و برعکس. بعضی فلم نامه نویس ها، بدی های یک شخصیت را نشان می‌دهند و برخی هم برعکس. معتقدم در فلم نامه ها باید خصوصیات منفی و مثبت یک شخصیت نوشته و بازی شود. من در نقش های منفی و خاکستری ام، سعی کرده ام اندکی طنز به خصوصیات شخصیت اضافه کنم تا مخاطب لذت بیشتری ببرد.

«رضا رویگری» در پایان ضمن اشاره به 5 دهه فعالیت در عرصه بازیگری در مورد بزرگترین آرزوی خود گفت: ۵۷ سال تلاش کردم تا دیده شوم. نقش های خوبی را انتخاب کردم، در آثار خوبی بازی و سعی کردم با عشق و تلاش در کنار استعدادی که خداوند به من داده است، نقش خوبی را خلق کنم. بزرگ ترین آرزویم سلامتی و برگشتن به روزهای گذشته است تا مثل سابق برای مردم بازی کنم.

«رضا رویگری» زاده‌ 6 جدی(دی) 1325 هجری خورشیدی در تهران، بازیگر، آوازخوان و نقاش اهل ایران است.

وی فعالیت هنری خود را با تیاتر و با ایفای نقش در نمایش «ویس و رامین» آغاز کرد و سپس با نقش‌آفرینی در دو قسمت از سریال «چنگک» وارد عرصه تلویزیون شد.

رویگری با ایفای نقش در سریال «محله‌ بهداشت» (1363) در میان مردم شناخته شد و در سال 1363 با بازی در فلم «عقاب‌ها» به کارگردانی «ساموئل خاکچیان»، قدم به عرصه‌ سینما گذاشت.

وی بازی در فلم های سینمایی «اجاره‌نشین‌ها» (۱۳۶۵)، «کانی مانگا»(1366)، «شب بیست و نهم» (۱۳۶۸)، «ماه عسل» (۱۳۷۱)، «بلوف» (۱۳۷۲)، «جوانی» (۱۳۷۷)، «شک» (۱۳۸۰)، «دلشکسته» (1387)، «زمهریر» (1388)، «اخراجی‌ها 3» (1389)، «صداست که می‌ماند» (۱۳۹۰)، «راه بهشت» (۱۳۹۰)، «قرار بعدی همان‌جا» (۱۳۹۲) و ... را در کارنامه‌ی هنری‌اش دارد.

رویگری همچنین در سریال هایی چون «برگ و باد» (1377-1376)، «معصومیت از دست‌ رفته» (1381)، «پول کثیف» (1385)، «خط شکن» (1387)، «عملیات 125» (1387)، «مختارنامه» (1388)، «دارا و ندار» (1389-1388)، «تاوان» (1389)، «ملکوت» (1389)، «سه، پنج، دو» (1390)، «زمانی برای عاشقی» (1392)، «مدینه» (1393)، «تنهایی لیلا» (1394) و ... به ایفای نقش پرداخته است.

بیشتر بخوانید:

رئیس سازمان سینمایی ایران: آقای رویگری از سرمایه‌های ارزشمند سینما است

«رضا رویگری» به روزهای اوج خود بازمی گردد؟

بازیگر سریال «ملکوت»: کسی به من پیشنهاد بازیگری نمی دهد/پول کرایه خانه ندارم

رویگری: داستان تنهایی خودم را نوشتم / اگر پول دوره های درمانی ام را تمویل کنید، ادامه می دهم

عصبانیت بازیگر ایرانی از شایعات؛ «رضا رویگری»: مگر سالم بودن من به کسی ضرر می رساند؟!

ع ا

نظر شما
ارسال نظر