نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3495
-
الف
+

«مرجانه گلچین»: «بزنگاه» شروع دیگری در دنیای تصویر برایم رقم زد

«مرجانه گلچین» بازیگر سینما و تلویزیون ایران در یک مصاحبه از تجربه بازی اش در سریال های تلویزیونی گفت.

 به گزارش آی فیلم 2، «مرجانه گلچین» بازیگر سینما و تلویزیون ایران که مخاطبان آی فیلم 2 هنرنمایی وی را در سریال های  «سه دونگ سه دونگ»، «آیینه»، «آیینه عبرت»، «کلانتر2»، «زیرزمین»، «بزنگاه»، «شمس العماره»،«خوش نشین ها»، «راه درو»، «نقطه سرخط»، «دزد و پلیس»، «نفس گرم» و «زوج یا فرد» مشاهده کردند در یک مصاحبه از تجربه بازی اش در سریال های تلویزیونی گفت.

بانو گلچین بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون ایران که شاهد هنرنمایی وی در کرکترهای جدی و کمیدی بودیم؛ در نیمه دوم دهه شصت، بازیگر معروف و مشهور سریال‌های تلویزیون بود و اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد خورشیدی توانست چهره قابل قبولی در میان عامه تماشاگران از خود به نمایش بگذارد.

این بانوی هنرمند با سریال «آینه» به قاب تلویزیون پا گذاشت؛ در زمان بازی در این سریال، 19 ساله بود و بعد از این سریال به تیاتر و سینما نیز راه پیدا کرد. گلچین از سال 1368 و بعد از بازی در سریال تلویزیونی «ازدواج پر ماجرا»، تا سال 1385 از تلویزیون دور بود. بالأخره بعد از 13 سال با مجموعه تلویزیونی «زیرزمین»به تلویزیون بازگشت. 

بازی گلچین در ابتدا در ژانر جدّی و موقعیت‌های اجتماعی ایفای نقش میکرد، اما از سریال «زیرزمین» بود که رنگِ جدیدی به بازی خود داد و کمیدی را هم تجربه کرد و بعد از آن بازی‌های متفاوت و درخشان را از او شاهد بودیم.

او در دهه 1370 بیشتر به سینما پرداخت اما در عرصه سینما هم چندان پررنگ ظاهر نشد. بالأخره بعد از مدت‌ها «رضا عطاران» با سریال «بزنگاه» این بازیگر را به دوران اوج خود بازگرداند؛ وی اخیراً  در سریال «بوتیمار» نقش آفرینی داشت.

مرجانه گلچین در خصوص حضور کمرنگش در قاب تصویر در دهه 80 عنوان کرده است: من 9 سال به دلایل شخصی کارِ تصویر نکردم و البته به این معنا نبود که اصلاً در این فضا نباشم. رادیو  و تیاتر کار می‌کردم؛ یک برنامه روتین رادیویی در شبکه رادیو ایران داشتم و همچنین چند شبکه سراسری دیگر. بعد از آن 9 سال که کار تصویر نکرده بودم برگشتم, اولین مجموعه‌ای که کار کردم پیشنهاد آقای شاه‌محمدی برای بازی در مجموعه «کلانتر» بود که یک اپیزود به نام «سهراب» را بازی کردم.

وی افزود: بلافاصله «علیرضا افخمی» برای سریال «زیرزمین» پیشنهاد همکاری دادند که قرار بود البته نقش، خیلی مفصل‌تر باشد بعداً در حین فلمبرداری متوجه شدم که نقش کوتاه است و این اتفاق نیفتاد. فکر می‌کنم از «بزنگاه» که رمضان سال 1387 نشر شد، به صورت جدّی برگشتم. 

«مرجانه گلچین» در خصوص بازی متفاوتش در سریال «بزنگاه» در مصاحبه با خبرنگار تسنیم اظهار کرد: برای خود من که در سال‌های قبل  چه در زمینه طنز و چه جدّی بازی می‌کردم، نمی‌دانم چرا از این سریال دوباره یک تاریخِ دیگری برایم شروع شد. همان‌طور که کار جدّی را می‌توانم با سریال «آینه» با اینکه قبل‌تر هم کار کرده بودم سکوی پرتابم معرفی کنم، «بزنگاه» برای معرفی فاصله زمانی بعد از 9 سال معرفی جدیدی بود و بسیاری با این شکل و شمایل جدیدی که در «بزنگاه» ارائه دادم آشنایی نداشتند و یک مرجانه دیگری انگار در بزنگاه متولد شد.

گلچین

بانو گلچین درمورد فعالیتش در فضای مجازی و اینستاگرام بیان کرد: من همیشه آرزو داشتم که محبوب باشم نه مشهور. چون مشهوریت یکسری بایدها و نبایدها و محدودیت‌هایی را برای فرد به وجود می‌آورد که هرکسی می‌تواند با هر اتفاقی خیلی زود سر زبان‌ها بیفتد اما محبوبیتی که حافظ داشته و محبوبیت آدم‌های بزرگی که قرن‌ها دیگر پیش ما نیستند و نام‌شان هنوز به نیکی یاد می‌شود این یک جایگاه قلبی در بین اذهان عمومی داشتن برای من خیلی خیلی ارزشمند است.

بازیگر سریال «بزنگاه»در خصوص مضرات و مزایای حضور در فضای مجازی عنوان کرد: همیشه سعی کردم که جزو آن دسته از آدم‌هایی باشم که به نیکی از من یاد کنند و وحشت این را دارم که خدایی ناکرده مثلاً یک زمانی نرسد که بگویند اهل حاشیه است و این جملاتی که درباره یک بازیگر و یا هر آدمِ دیگری استفاده کنند محترمانه نیست. همان نکته‌ای است که مرا از فضای‌مجازی دورتر نگه می‌دارد و حتی دورتر نسبت به قبل از کرونا که آدم‌ها به راحتی توسط این صفحه همدیگر را قضاوت می‌کنند. 

در انتها مرجانه گلچین در مورد حضور پررنگش در تلویزیون نسبت به سینما عنوان کرد: همیشه با افتخار می‌گویم من بچه تیاترم؛ من از تئاتر وارد این حرفه شدم و از این بابت خوشحالم. چون چیزهایی را که به عنوان یک بازیگر حرفوی، باید به من آموزش داده می‌شد در تیاتر یاد گرفتم. احترام به پیشکسوت، توجه کردن، تمرین کردن، دورخوانی و خیلی چیزهای دیگر را از روی صحنه یاد گرفتم. خیلی از بچه‌هایی که امروز با افتخار می‌گویند ما بچه سینماییم شاید این همه تمرین‌هایی که ما در تئاتر داشتیم و همین‌طور تلویزیون را نداشته باشند.  

این بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون ایران در پایان خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهند میانِ بازیگران سینمایی و تلویزیونی خط‌کشی کنند با افتخار می‌گویم بازیگر تلویزیونم. چرا که در این شرایط بحرانی سریال می‌سازد و تماشاگرانِ زیادی هم دارد.

در پیوند با این خبر بخوانید:

بازیگر سریال «سه دونگ سه دونگ» عزادار شد

بهترین سریال مشترک «حمید لولایی» و «مرجانه گلچین»

بازیگران طنز آی فیلم 2 در سریال نوروزی 1400

«مرجانه گلچین» بازیگر سریال های طنز آی فیلم2 را بیشتر بشناسید

مرحوم «محمدعلی کشاورز» و «مرجانه گلچین» 32 سال پیش در «آیینه عبرت»

م ا

 

نظر شما
ارسال نظر