نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3458
-
الف
+

فلم مشترک افغانستان، استرالیا راهی اسکار 2022 می شود

فلم سینمایی «وقت چیغ انار» که محصول مشترک چهار کشور، افغانستان، استرالیا، هلند و ایران است، از استرالیا به اسکار 2022 می‌رود.

به گزارش آی فیلم 2، فلم سینمایی «وقت چیغ انار» به نویسندگی و کارگردانی «گراناز موسوی»، برای رقابت در بخش غیر انگلیسی زبان به عنوان نماینده‌ی سینمای کشور استرالیا به آکادمی اسکار معرفی شد.

نودوچهارمین دوره‌ی اسکار در ۲۷ مارچ ۲۰۲۲ میلادی مطابق با ۷ حمل (فروردین) ۱۴۰۱ خورشیدی، همانند ادوار پیش از شیوع کرونا ویروس برگزار می‌شود.

فلم سینمایی «وقت چیغ انار» که به تهیه‌کنندگی مشترک «بهیر وردک»، «گراناز موسوی»، «کریستین ویلیامز» و «مرضیه وفامهر» سال گذشته در کابل فلمبرداری شده، محصول مشترک افغانستان، استرالیا، هلند و ایران به شمار می‌رود.

 این فلم تاکنون در جشنواره‌ها و رویدادهای معتبر بین‌المللی بسیاری چون سیدنی، سائوپائولو و توکیو حضور داشته است و همچنین به تازگی به عنوان نامزدِ بهترین فلم در بخش کودک و جوانِ جایزه‌ی آسیاپاسیفیک انتخاب شده است.

«عرفات فیض»، «الهام ایازی»، «اندرو کوییلتی»، مرحوم «حشمت‌الله فنایی»، «سعیده سادات»، «فرشته عالمی»، «امیرشاه تلاش»، «ذبیح غیاث»، «زیشان‌خان تلاش»، «مدینه نیازی» بازیگران این فلم سینمایی هستند، همچنین «حسیبا ابراهیمی» نیز در این فلم حضوری افتخاری دارد.

بیشتر بخوانید:

«بیگانه» نماینده فلسطین در اسکار 2022

ورود نمایندگان 13 کشور به میدان رقابت اسکار 2022

قرقیزستان با «شامبالا» به اسکار ۲۰۲۲ می‌رود

تاریخ برگزاری اسکار ۲۰۲۲اعلام شد

م ا

نظر شما
ارسال نظر