نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3133
-
الف
+

«محمود عشقی» سریال «سه دونگ سه دونگ» را بیشتر بشناسید+عکس

در این گزارش با «عباس جمشیدی فر» بازیگر سریال «سه دونگ سه دونگ» بیشتر آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم 2، «عباس جمشیدی فر» بازیگر نقش «محمود عشقی» در سریال در حال نشر «سه دونگ سه دونگ» متولد سال 1359 در تهران می باشد.

جمشیدی فر

جمشیدی فر دیپلوم کمپیوتر دارد و با اشتراک در کلاس های بازیگری وارد این عرصه شده است. 

وی از کودکی سنتور می نواخته و یکی نوازندگان ماهر سنتور می باشد که هنوز نیز در این عرصه فعالیت می کند.

«عباس جمشیدی فر» حرفه خود را از اواخر دهه هفتاد خورشیدی با بازی و نوشتن چند تیاتر شروع کرد و پس از چندی با بازی در سریال «روزگار خوش حبیب آقا» به کارگردانی «سعید آقاخانی» چهره خود را به مردم نشان داد و در نهایت سریال سه دونگ سه دونگ که در ماه رمضان از رسانه ملی ایران نشر شد سکوی پرتاب او بود. 

روزگار خوش حبیب آقا

از جمله دیگر سریال‌های او می‌توان به «دوقلوها»،«پیامک از دیار باقی»، «بزنگاه»، «عید امسال»، «خانه اجاره‌ای»، «بیدار باش»، «باغ شیشه‌ای»، «خانه اجاره‌ای»، «پنج دری»، «آقا و خانم سنگی»، «شهرک جیم»، «هفت سنگ»، «بچه مهندس» «ریکاوری»، «موچین» و «زخم کاری» اشاره کرد.

جمشیدی فرجمشیدی فر

وی همچنین در  فلم های سینمایی«خروس جنگی»، «دیوار»، «شیپورچی»، «دم‌سرخ‌ها »، «زیرنظر» و «تورنادو» به ایفای نقش پرداخته است.

جوایز «عباس جمشیدی فر»

از جمله افتخارات جمشیدی فر می توان به دریافت جایزه اول بازیگری برای بازی در نمایش «چنان دل کندم» به کارگردانی «جواد عزتی» از جشنواره فجر (۱۳۷۹ )، دریافت جایزه دوم بازیگری برای بازی در نمایش «دختر انار» به کارگردانی «بابک توسلی» از جشنواره سراسری کودک (۱۳۸۰)، دریافت جایزه سوم بازیگری برای بازی در نمایش «دن کیشوت» به کارگردانی «عقیل تقی‌زاده» از جشنواره فجر(۱۳۸۲) و دریافت جایزه سوم بازیگری برای بازی در نمایش «آندورا» به کارگردانی «میثم عبدی» از جشنواره دانشجویی فجر اشاره کرد.

جمشیدی فر

گفتنی است سریال ««سه دونگ سه دونگ» با هنرنمایی «عباس جمشیدی فر» هر روز ساعت 17:00 به وقت تهران، 18:00 به وقت کابل و 18:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه جهانی آی فیلم 2 نشر می شود.

بیشتر بخوانید:

«عباس جمشیدی فر» در مصاحبه اختصاصی با آی فیلم2: به هیچ وجه نمی خواستم سریال «بچه مهندس» را از دست بدهم

اگر «عباس جمشیدی فر» کارگردان می شد...

م ا

نظر شما
ارسال نظر