نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3644
-
الف
+

«رئیس اطلاعات وفرهنگ هرات»: آماده میزبانی از گردشگران خارجی هستیم

رئیس اطلاعات وفرهنگ هرات از بازگشایی «قلعه اختیارالدین» بر روی بازدیدکنندگان خبر داد.

به گزارش آی فیلم 2، رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات اعلام کرد طی دو روز آینده و به صورت رایگان تمام بخش‌های قلعه «اختیار الدین» و موزیم های مربوط به آن در معرض عموم قرار گرفته و شهروندان می‌توانند بدون پرداخت تیکت از این مکان تاریخی بازدید کنند.

قلعه اختیارالدین هرات

در یک ماه گذشته پس از تسلط طالبان بر افغانستان، بیشتر بناهای تاریخی در هرات تعطیل بوده، اما اخیرا اداره اطلاعات و فرهنگ این ولایت گفته که بناهای و آثار تاریخی برای بازدیدکنندگان بازگشایی شده است.

«نعیم‌الحق حقانی» رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ هرات مرمت آثار تاریخی را اولویت طالبان دانست و تاکید کرد: در برنامه های آتی تمرکز اداره فرهنگ با تامین بودجه بر مرمت و نگهداری آثار تاریخی در معرض تخریب است.

وی با اشاره به صنعت گردشگری و حضور توریست های خارجی نیز گفت: وضعیت در حال حاضر در تمام ولایت های افغانستان امن بوده و گردشگران خارجی بدون دغدغه می‌توانند از مکان ها و آثار تاریخی افغانستان بازدیدکنند.

رئیس اداره فرهنگ هرات به صنایع دستی نیز اشاره کرد و گفت: هرات دارای صنایع دستی است که با فرهنگ های غنی این خطه آمیخته شده و این صنعت قادر است گردشگران را از کشورهای مختلف جذب کند.

هرات بیش از ۷۸۰ بنای تاریخی دارد که از دوره‌های بسیار قدیم از حکومت‌ها و شاهان به جامانده است و امروز هویتی غنی برای افغانستان است.

بیشتر بخوانید:

«قلعه اختیارالدین» اثر باستانی2700 ساله در هرات+تصاویر

نمایش هنر مینیاتوری غرب افغانستان در قلعه اختیارالدین هرات

م ا 

نظر شما
ارسال نظر