نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3368
-
الف
+

درخواست بانوی هنرمند افغانستانی از مردم جهان

«حکیمه قنبری» هنرمند افغانستانی در نمایشگاه «آرمان صلح» در گفت و گو با خبرنگار آی فیلم 2 از تاثیر هنر در گسترش صلح در جهان سخن گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «حکیمه قنبری» هنرمند افغانستانی که در عرصه هنر ملیله کاغذ (کوئیلینگ) به صورت  حرفوی فعالیت می کند یکی از اشتراک کنندگان در نمایشگاه «آرمان صلح» موسسه فرهنگی اکو بود که درحاشیه این نمایشگاه در مصاحبه با خبرنگار آی فیلم 2 درپیوند با آثارش در این نمایشگاه به گفت و گو پرداخت.

بانو قنبری با اشاره به حضورش در این نمایشگاه عنوان کرد: من با 3 اثر در این نمایشگاه حاضر شدم که یکی از آن ها بیرق افغانستان است که بر روی آن نمادی از شهدای «دشت برچی» که به جرم تحصیل شهید شدند وجود دارد، «آواز صلح» و «الگوی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان»نیز دو اثر دیگر من در این نمایشگاه است.

وی در خصوص تاثیر هنرمندان در  گسترش صلح عنوان کرد: قطعا همه می دانیم که هنر بدون اینکه کلامی داشته باشد تاثیر خود را انتقال می دهد و ما باید با هنر خود روزهای سختی که در افغانستان گذشت به جهانیان نشان دهیم و برای کشور عزیزمان افغانستان و همه جهان آروزی صلح دارم.

«حکیمه قنبری» در پایان این مصاحبه گفت: از جهانیان درخواست می کنم تا تمام تلاش خود را بکنند تا مردم افغانستان دنیای بهتری داشته باشند و بدون ترس زندگی کنند و بتوانند مثل سایر مردم دنیا زندگی عادی داشته باشند؛ حق تحصیل، حق شغل و آزادی داشته باشند، همه ما این روزها بسیار ناراحت هستیم و باید تلاش کنیم تا این روزهای تلخ در افغانستان  به پایان برسد.

بیشتر بخوانید:

«فرید نورزهی»: ما به صلح نیاز داریم و نتیجه جنگ چیزی جز از بین رفتن نسل آینده ما نخواهد بود

«معروف جان عبدالرحمان اف»: هنر ابزاری برای گسترش صلح در کشورهای همسایه است

م ا 

نظر شما
ارسال نظر