نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2533
-
الف
+

صحبت های «ارشا اقدسی» بدلکار حرفوی ایرانی در برنامه «خارج از کادر»

در این گزارش زندگی حرفوی «ارشا اقدسی»، بدلکار ایرانی را در برنامه «خارج از کادر» مشاهده می کنید.

به گزارش آی فیلم2، ‌«ارشا اقدسی» بدلکار مشهور ایرانی که در فلم های بسیاری حضور داشت، روز چهارشنبه ۱۳ اسد(مرداد) در جریان ثبت یک فلم خارجی در لبنان دچار سانحه‌ شد و درگذشت.

وی به دلیل جراحت های بسیار چند روز در شفاخانه بستری بود اما در نهایت با وجود تلاش های بسیار تیم تداوی، «ارشا اقدسی» ساعت 19:30 به وقت بیروت و 21:00 به وقت تهران جان به جان آفرین تسلیم کرد.

زنده یاد «ارشا اقدسی» یکی از برترین بدلکاران جهان بود که جوایز زیادی را کسب کرد. وی در فلم‌های بسیاری به‌عنوان بدلکار حضورداشته و با کارگردانان و فلم‌سازان مشهور دنیا و همچنین کمپانی‌های بزرگ فلم‌سازی همکاری داشته است.

به بهانه درگذشت ارشا اقدسی، صحبت های وی را در پیوند با زندگی حرفوی اش در برنامه «خارج از کادر»، در ویدیوی بالا مشاهده می کنید.

مرحوم «ارشا اقدسی» 14 ثور(اردیبهشت) سال 1361 در تهران به دنیا آمد. او رشته ورزشی آی کی دو (هنر رزمی جاپانی) را فراگرفت و توانست مربی‌گری این رشته را هم کسب کند. در سال 84 در رشته تربیت‌بدنی، بورسیه تحصیلی ایتالیا را گرفت ولی با دیدن اعلان دوره‌های بدلکاری با مرحوم پیمان ابدی یکی از بزرگترین بدلکاران ایران و جهان آشنا شد، از دانشگاه انصراف داد و کار بدلکاری را آغاز کرد.

اقدسی با ادامه دادن بدلکاری توانست سرمربی کلاس‌های بدلکاری پیمان ابدی شود و به دنبال آن سکوی بانجی جامپینگ احداث کرد و عنوان اولین مربی بانجی جامپینگ و تونل باد صبا در ایران را از آن خود کرد. «ارشا اقدسی» سرانجام در سال 1385 گروه بدلکاران 13 را تأسیس کرد.

او همچنین در آثاری چون «شبی که ماه کامل شد»، «ما همه باهم هستیم»، «سونامی» و… گروه بدلکاری را همراهی کرده بود.

آن طور که مسئول بدلکاران سینما گفته قرار است پیکر «ارشا اقدسی» در قطعه هنرمندان و کنار دوست و یار دیرینش پیمان ابدی به خاک سپرده شود.

اخبار مرتبط: 

«ارشا اقدسی» بدلکار سرشناس سینما درگذشت

بیوگرافی «پیمان ابدی» بدلکار و طراح صحنه های اکشن سینما و تلویزیون ایران

ع ا /ح ح

نظر شما
ارسال نظر