نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2039
-
الف
+

«ارشا اقدسی» بدلکار حرفوی ایرانی در بیروت درگذشت

«ارشا اقدسی» یکی از برترین بدلکاران جهان در اثر جراحت ناشی از یک سانحه سینمایی در لبنان درگذشت.

به گزارش آی فیلم 2، «ارشا اقدسی» بدلکار ایرانی که چند روز قبل در جریان ثبت یک فلم خارجی در لبنان دچار سانحه‌ و جراحت جدی شده بود، غروب چهارشنبه، ۱۳ اسد/مرداد در بیروت درگذشت.

این بازیگر و بدلکار سرشناس ایرانی در روزهای گذشته در شفاخانه ای در بیروت بستری بود ‌و داکتران لبنانی امید به زنده ماندن او را تنها یک درصد اعلام کرده بودند. 

در نهایت با وجود تلاش های بسیار تیم تداوی، «ارشا اقدسی» ساعت 19:30 به وقت بیروت و 21:00 به وقت تهران جان به جان آفرین تسلیم کرد.

مرحوم «ارشا اقدسی» 14 ثور/اردیبهشت سال 1361 در تهران به دنیا آمد. او رشته ورزشی آی کی دو (هنر رزمی جاپانی) را فراگرفت و توانست مربی‌گری این رشته را هم کسب کند. در سال 84 در رشته تربیت‌بدنی، بورسیه تحصیلی ایتالیا را گرفت ولی با دیدن اعلان دوره‌های بدلکاری با مرحوم پیمان ابدی یکی از بزرگترین بدلکاران ایران و جهان آشنا شد، از دانشگاه انصراف داد و کار بدلکاری را آغاز کرد.

اقدسی با ادامه دادن بدلکاری توانست سرمربی کلاس‌های بدلکاری پیمان ابدی شود و به دنبال آن سکوی بانجی جامپینگ احداث کرد و عنوان اولین مربی بانجی جامپینگ و تونل باد صبا در ایران را از آن خود کرد. «ارشا اقدسی» سرانجام در سال 1385 گروه بدلکاران 13 را تأسیس کرد.

«ارشا اقدسی» یکی از برترین بدلکاران جهان بود که جوایز زیادی را کسب کرد. وی در فلم‌های بسیاری به‌عنوان بدلکار حضورداشته و با کارگردانان و فلم‌سازان مشهور دنیا و همچنین کمپانی‌های بزرگ فلم‌سازی همکاری داشته است.

او همچنین در آثاری چون «شبی که ماه کامل شد»، «ما همه باهم هستیم»، «سونامی» و… گروه بدلکاری را همراهی کرده بود.

آن طور که مسئول بدلکاران سینما گفته قرار است پیکر «ارشا اقدسی» در قطعه هنرمندان و کنار دوست و یار دیرینش پیمان ابدی به خاک سپرده شود.

اخبار مرتبط: 

بیوگرافی «پیمان ابدی» بدلکار و طراح صحنه های اکشن سینما و تلویزیون ایران

ح ح

نظر شما
ارسال نظر