نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2936
-
الف
+

«لینا علم» عضو هیأت داوران جشنواره فلم «ایمجین ایندیا» شد

«لینا علم »از بازیگران مطرح و شناخته شده افغانستان از برگزیده شدنش به عنوان عضو هیأت داوران جشنواره فلم «ایمجین ایندیا» خبر داد.

به گزارش آی فیلم 2، «لینا علم» از هنرمندان پرآوازه افغانستان برای دومین بار عضو هیأت داوران جشنواره فلم «ایمجین ایندیا» شد.

بانو «علم» روز شنبه 9 اسد(مرداد) در صفحه فیسبوکش نوشته است که برای دومین بار به عنوان عضو هیأت داوران جشنواره جهانی«ایمجین ایندیا» در این جشنواره اشتراک می کند.

این جشنواره از 24 سپتمبر الی 9 اکتبر در «مادرید»، یکی از شهرهای «اسپانیا» برگزار می شود و 29 فلم از 17 کشور در بخش های مختلف برای رقابت انتخاب شده است.

22 نفر از 13 کشور جهان به رهبری «پدرو هرناندز سانتوس» فلم ساز اسپانیایی اعضای هیأت داوران جشنواره «ایمجین ایندیا» خواهند بود.

جشنواره «ایمجین ایندیا» همه ساله با هدف نمایش فلم ‎‌های هندی و کشورهای آسیایی به ‎‌منظور کمک به معرفی بهتر فرهنگ هند و کشورهای آسیایی برگزار می شود.

جوایز این جشنواره بهترین فلم، بهترین کارگردان، بهترین، هنرپیشۀ زن، بهترین هنرپیشۀ مرد، بهترین موسیقی، بهترین، سینماسوگرافی، بهترین نسخه، بهترین فلم نامه و بهترین فلم کوتاه می‌باشد.

«لینا علم» هنرپیشه، فعال اجتماعی و تهیه کننده مشهور اهل افغانستان است که در سال ۱۳۵۷ هجری خورشیدی در کابل، متولد شد و در سال ۱۳۶۸ هجری خورشیدی به‌علت جنگ‌های داخلی در افغانستان با خانواده‌اش به امریکا، مهاجر شد.

او از سال 1998 میلادی تا حال مصروف فعالیت در سینمای کشور بوده‌ است. این هنرپیشه اهل افغانستان تا اکنون برنده جایزه بهترین بازیگر در بیشتر از ده‌ها جشنواره داخلی و خارجی شده‌ است.

لینا علم به تاریخ 23 فبروری 2019 در جشنواره بین‌المللی سینمای زیتو در «تانزانیا» جایزه بهترین بازیگر زن را  به خاطر  ایفای نقش مرکزی‌اش در فلم «نامه‌ ای به رییس‌جمهور» دریافت کرد.

وی همچنین در فلم های «بچه کابلی»، «نامه‌ ای به رییس‌جمهور» و «حسن»، به حیث کرکتر مرکزی، نقش بازی کرده‌است و همچنین در سریال «شیرین» حضور داشته است.

بیشتر بخوانید:

«لینا علم» داور جشنواره ایمجین ایندیا 2020 شد

بانوانی که چهره سینمای افغانستان را تغییر دادند

«لینا علم» بهترین بازیگر زن شد

«لینا علم» بازیگر مشهور افغانستانی: در جریان فلمبرداری یک سریال با بمب به ما حمله کردند/ تلاش می کنم یک پیام آور خوب صلح باشم

م ا 

نظر شما
ارسال نظر