نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2657
-
الف
+

۲ رزمی کار موفق افغانستانی مهمان ویژه برنامه عید قربان آی فیلم۲

«خداداد» و «مهدی جعفری» رزمی کاران افغانستانی که در رشته کیک بوکسینگ مصروف به فعالیت می باشند در ویژه نامه عید قربان شبکه آی فیلم 2 از تجربیات و موفقیت هایشان سخن گفتند.

به گزارش آی فیلم2، «خداداد» و «مهدی جعفری» پدر و پسر رزمی کار افغانستانی که در رشته کیک بوکسینگ مصروف به فعالیت می باشند با حضور در ویژه نامه عید قربان شبکه آی فیلم 2 از تجربیات و موفقیت هایشان سخن گفتند.

«استاد خداداد جعفری» که اصلاتا از ولایت «غور» ولسوالی «لعل و سرجنگل» می باشد ضمن تبریک عید قربان و آرزوی صلح و آرامش برای افغانستان عنوان کرد:مردم در ولایت «غور» عید قربان را مانند سایر مسلمانان جهان با سنن و عنعات پسندیده ای چون قربانی کردن، دید وبازدید و عیدی و تحفه دادن به گونه ویژه ای جشن می گیرند.

«خداداد جعفری» که به عنوان نماینده فدراسیون کیک بوسینگ افغانستان در ایران حضور دارد با اشاره به فعالیت ها و دستاوردهایش در رشته ورزشی کیک بوکسینگ عنوان کرد: سال قبل برای نخستین بار مسابقات کیک بوکسینگ در سطح کشوری در افغانستان برگزار شد و تعداد 6 نفر از بازیکنان مهاجر در ایران با حمایت و تلاش های داکتر «حفیظ الله ولی رحیمی» رئیس عمومی تربیت بدنی و ورزش افغنستان و حمایت های استاد «دستگیرپنجشیری» رئیس فدراسیون کیک بوکسینگ افغانستان در این مسابقه حضور پیدا کردند و در بین مدعیان قهرمانی 4 تن از رزمی کاران مهاجر با پشتکار زیاد و راهنمایی مربیان موفق به کسب مدال طلا در این مسابقات شدند و همچنین این 4 بازیکن با اقتدار به عضویت تیم ملی کیک بوکسینگ افغانستان پیوستند و درمسابقات بین المللی دوتن از آنان مدال های نقره و برنز را برای کشور افغانستان به ارمغان آوردند. 

«مهدی جعفری» جوان 25 ساله رزمی کار افغانستانی که عضو تیم ملی کیک بوکسینگ افغانستان می باشد و دارنده چندین دوره عناوین قهرمانی در سطح آسیا و جهان می باشد با اشاره به فعالیت هایش در رشته کیک بوکسینگ اظهار کرد: حدود 15 سال است که در  ورزش رزمی مصروف به فعالیت می باشم؛ از سن 5، 6 سالگی  تا کنون در وزن آزاد در رشته های مختلفی چون کونگ فو، کیک بوکسینگ و موی تای فعالیت داشته ام و در این سال ها در کنار ورزش به تحصیل خود ادامه دادم و در حال حاضردانشجوی ترم آخرمقطع لیسانس  در رشته علوم ورزشی هستم.

این جوان ورزشکار ضمن قدردانی از پدرش «خداداد جعفری» افزود: ایشان همواره مشوق، مشاور و مربی من نه تنها در ورزش بلکه در تمام مراحل زندگی ام می باشد و همواره مرا به تحصیل تشویش می کرد تا بتوانم به کشورم خدمت کنم.

وی افزود: این ورزش سختی ها و چالش های خاص خود را دارد و من تا کنون موفق به کسب حدود 5 مدال آسیایی شدم و با تلاش های فروان توانستیم در میادین آسیایی و بین المللی خوش بدرخشیم و برای وطن خود افتخار کسب کنیم.

«مهدی جعفری» با اشاره به اولین موفقیت بین المللی اش در رشته کیک بوکسینگ گفت: اولین مسابقه بین المللی که من در آن اشتراک کردم در سال 2015 در جزیره «کیش» برگزار شد که مسابقات جهانی موی تای بود و من با حریفان قدرتمندی روبرو شدم و با وجود تمام سختی ها و مشکلات توانستم مقام اول را کسب کنم و زمانی که نام من خوانده شد که بر سکو حاضر شوم و سرود ملی افغانستان در سالن نشر شد حس بسیار خوبی داشتم.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر